تخلف انتخاباتی در ۱۹ شعبه در استان قزوین رصد می شود



به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری استان برگزار شد.

علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این نشست گفت: ستاد پیشگیری از جرایم در همه شهرستان‌ها فعال شده و باید ببا برنامه ریزی تمام تخلفات قبل، حین و بعد از انتخابات رصد شود.

فولیان تصریح کرد: اگر قانون را سرلوحه کار خود قرار دهیم هیچ خدشه‌ای در انتخابات ایجاد نمی شود و اگر با تخلف انتخاباتی مواجه شدیم، هشدار و انذار و تذکر در اولویت پیشگیری است و اگر اصرار بر تخلف وجود داشت پرونده به مراجع قضایی ارجاع می‌شود و بدین منظور ۱۹ شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین یادآورشد: در حوزه رقابت فضای آموزی کشور خوشبختانه فضای رو به جلویی است و در هر شرایطی آنچه باید مورد توجه قرار گیرد و میثاق ماست توجه به مر قانون است و ما امانت دار آن هستیم و باید پاسخ گوی عملکرد خود باشیم.

کاظمی یادآورشد: همه برای برگزاری یک انتخابات با شکوه مسئولند و از تامین امنیت شعب گرفته تا رصد حوزه فضای مجازی و دستگاهای مختلف وظایف و مسئولیت‌هایی دارند.

وی اظهارداشت: تامین امنیت انتخابات بر عهده فراجا است و بر اساس درخواست فراجا بخشی از آن به سپاه پاسداران واگذار شده و بر اساس قانون باید راس ساعت ۸ و همزمان با سراسر شعب  آماده اخذ رأی باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان گفت: ۱۰۸۹ صندوق اخذ رأی برای این‌انتخابات در نظر گرفته شده و فرآیند آموزش اعضای هیئت‌های اجرایی و تعیین شعب در حال برگزاری است.

بخوانید:  برنامه محوری را در اولویت فعالیتهای سازمان مدیریت قرار می دهیم

فتوحی اظهار کرد: فردا تعرفه‌ها وارد استان‌می‌شود و ۲۵ هزار نفر اعم‌ از هیئت‌های اجرایی، نظارت، انتظامی در امر برگزار انتخابات در استان حضور دارند.

انتهای پیام



منبع