تشکیل 9 «هیات اندیشه‌ورز نخبگانی» در اصفهان

رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان با بیان‌اینکه خروجی فعالیت این هیئت‌ها بصورت «یادداشت سیاستی» در اختیار بخش‌های مختلف بویژه دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بکارگیری نتایج فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی در بخش‌های اجرایی اهمیت بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین ربانی رییس بنیاد نخبگان اصفهان از تشکیل ۹ «هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی» با مشارکت حدود ۴۰۰ نخبه در استان خبر داد و گفت: این هیئت‌ها در زمینه‌های سلامت، گردشگری، فرهنگ، علم و فناوری، آب، محیط زیست، صنعت و انرژی فعالیت دارند.

وی با بیان‌اینکه تشکیل هیئت‌ها بر اساس طرح «تشکیل و توسعه هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی» که از سوی بنیاد ملی نخبگان در سال گذشته ابلاغ شد، صورت گرفت، خاطرنشان کرد: افراد نخبه‌ای که در این طرح مشارکت کردند با توجه به نوع تخصص و استعداد خود در هر یک از این هیئت‌ها فعالیت می‌کنند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تمرکززدایی از سیستم حکمرانی علم و فناوری گفت: تشکیل هیئت اندیشه‌ورز استانی با حضور رییسان دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی فرصتی در این پیوند است که باید بخوبی از آن بهره گرفت.
انتهای پیام/



منبع

ربانی با اشاره به تشکیل «مرکز حکمرانی عالمانه» از یک سال گذشته در بنیاد نخبگان اصفهان خاطرنشان کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی زیرمجموعه این مرکز فعالیت می‌کنند.

ربانی، برخی از اهداف تشکیل هیئت‌های مورد نظر را شبکه‌سازی گروه‌های نخبگانی بمنظور هم‌افزایی برای حل مسائل استان و کشور و کمک به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای مسوولان در حوزه‌های تخصصی عنوان کرد.

بخوانید:  آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا 18تیر1401