تنظیم لایحه در دادرسی مالیاتی موسسه آموزش حسابداری رهبر حساب | تکس مپ

اگر قصد دارید لایحه دفاعیه مالیاتی بنویسید اما با اصول و نگارش آن آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنم دوره غیر حضوری لایحه نویسی را که در زیر قرار دادیم شرکت کنید. در تنظیم لایحه مالیاتی دقت کنید که صرفا با اشاره به قوانین و مقررات مالیاتی، خواسته خود را بیان کنید زیرا نحوه‌ رسیدگی در ادارات امور مالیاتی و سایر مراجع ذی‌ربط بر اساس قوانین و مقررات مالیاتی است. برای این منظور باید تسلط کاملی بر تمام قوانین و مقررات مالیاتی داشته و گزارشات رسیدگی را با دقت بررسی کنید.

  • زیرا واحد مالی و حسابداری هر سازمانی، با ارائه گزارش های مالی و جزئیات مرتبط با آن، برای برنامه ریزی های آینده و تکمیل پروسه های مختلف مالیاتی، بهترین منبع در دسترس در نظر گرفته می شود.
  • هنگام تهیه دفاع مالیاتی به موضوع شکایت خود توجه کنید هنگام تهیه دفاع مالیاتی، موضوع تصمیم اقدام یا اقلام مالیاتی مورد اعتراض باید به طور دقیق توصیف و مشخص شود.
  • اما از سوی دیگر، نوشتن یک لایحه حرفه ای و متن دادرسی مناسب و مطمئن، در نوع خود شغل و حرفه ای مهم محسوب می شود که همه سازمان ها و بیزینس ها باید به این مورد حیاتی توجه کنند.
  • طبق گفتۀ رئیس اداره امور مالیاتی مربوطه نخستین مرجع جهت رسیدگی به شکایت از طرف مودّی مالیاتی، خود اداره امور مالیاتی می باشد.
  • لازمه نوشتن لایحه های اعتراض مالیاتی، اشراف داشتن به قوانین مالیاتی می باشد.
  • میلیون ریال از هزینه های شرکت به علت شناسایی دارایی در هزینه غیر قابل قبول مالیاتی لحاظ گردیده است که لازم به ذکر است مبلغ ……..
بخوانید:  بررسی ۲ بروکر فارکس که به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهند خبرآنلاین-بروکر آمارکتس

موسسه خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی تراز برتر با دارا بودن کادری متخصص نسبت به ارائه خدمات تنظیم لوایح دفاعیه مالیاتی کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی ارائه خدمات می نماید. اما باید بدانید که لایحه نویسی پیچیدگی‌های زیادی دارد و کسی که اقدام به نوشتن متن لایحه مالیاتی می‌نماید، باید هم مهارت لازم را در استفاده از قوانین داشته‌ و هم اینکه با فنون لایحه نویسی مالیاتی آشنایی کامل داشته و آموزش دیده باشد. پیشاپیش از بذل توجه و مساعدتی که خواهید فرمود نهایت سپاس را دارد. در صورتی که شرکت منحل یا ورشکسته شده و هنوز ختم تسویه اعلام نگردیده باشد، مدیران تصفیه، صلاحیت تنظیم دفاعیه مالیاتی و تسلیم آن به مراجع قانونی را دارند.

معمولا پس از آن که ممیز مالیاتی، اسناد و مدارک شرکت را بررسی کرده و برگه تشخصیص صادر می نماید، مؤدی تا یک ماه ( ۳۰روز) فرصت دارد تا چنان چه هرگونه اعتراض به این برگه دارد، به حوزه مالیاتی اعلام نماید. مؤدی که نسبت به مالیات تشخیص داده شده اعتراض داشته باشد، این لایحه را به صورت مکتوب و همراه اسناد و مدارک به اداره امور مالیاتی تسلیم می کند. در نحوه نوشتن لایحه مالیاتی علاوه بر این شما می‌بایست نحوه رسیدگی را با مقررات قانون مالیات‌های مستقیم، آیین نامه‌های اجرایی، بخشنامه‌ها، آرای شورای عالی مالیاتی و دیوان عدالت اداری مقایسه و مراتب اختلاف را ذکر کنید. ب)با توجه به بررسی های صورت گرفته ، اختلاف اعلام شده جدول گردش مواد و گزارش بهای تمام شده کالا به مبلغ …….. بنابر آنچه که در خصوص تنظیم لایحه در دادرسی مالیاتی توضیح داده شد، می توان گفت که این مورد یکی از مهمترین و تعیین کننده ترین پروسه های امور مالیاتی سازمان ها و افراد حقوقی به شمار می آید. اگر هر کدام از شرکت ها و سازمان های مختلف، به موضوع مالیات تعیین شده اعتراضی دارند، می توانند با استفاده از دادرسی مالیاتی این موضوع را به مراجع ذی صلاح منتقل کنند.

بخوانید:  قهوه فوری سوپریم گانودرما برای زود انزالی خرید و قیمت فروشگاه اینترنتی کالا مال

توانایی تهیه و تنظیم لوایح دفاعیه مالیاتی و دانستن نحوه تنظیم آن،برای حسابداران و مشاوران مالیاتی و دارندگان کار و کسب و فعالان عرصه اقتصادی و مدیران ضروری است. در تنظیم دفاعیه مالیاتی باید حدود صلاحیت مقام یا مرجعی که دفاعیه مالیاتی به آن تسلیم می شود مورد توجه قرار گیرد. البته ممکن است آموزش کامل قوانین مالیاتی در دوره‌های کوتاه مدت میسر نباشد و نیاز به گذراندن دوره‌های طولانی مدت داشته باشید. استفاده از خدمات سازمان امور مالیاتی نیز تأثیر بیشتری بر دفاع مالیاتی دارد.

نکات مهم نوشتن لایحه دفاعیه

به طور مثال اگر صلاحیت رسیدگی به اعتراض مودی، برابر قانون به ممیز مالیاتی داده شده باشد در تنظیم دفاعیه مالیاتی باید حدود و صلاحیت ممیز مالیاتی را در نظر داشت. هنگام تهیه قانون دفاع مالیاتی برای ارائه در دادگاه، استناد دقیق و کامل به قوانین بسیار مهم است. به عنوان مثال، برای نوشتن یک پروژه دفاعی در دعاوی وراثت و ارث، باید دانش کاری در زمینه قانون مدنی، قانون آیین دادرسی مدنی و قانون امور مشترک داشته باشید. بنابراین لایحه ابزار قانونی مناسبی است که به اعضای هیات نیز این فرصـــت را می دهد که با توجه به متن ارائه شده ، رای شایسته صادر کند .

رهبر حساب

تنظیم لایحه در دادرسی مالیاتی موسسه آموزش حسابداری رهبر حساب | تکس مپ