توافق دو معاونت شهرداری تهران برای ساخت ۴ پارکینگ در سطح شهر تهران

معاون شهردار تهران در پایان با اشاره به این موضوع که پارکینگ امیرکبیر آماده احداث است، گفت: پارکینگ امیرکبیر یک پروژه حدودا ۱۰ ساله است که به دلایل مختلف از منطقه به سازمان ترافیک ‌و بخش‌های مختلف مدیریتی معطل شده بود و مشکلات اعتباری داشت. از ابتدای مدیریت شهری ششم این پروژه در اختیار معاونت فنی و عمرانی قرار گرفت و الان حدود یک سال است که به شهروندان سرویس می‌دهد.

حق‌بین به مبلغ اعتبار هر کدام از این سه پروژه نیز گریزی زد و بیان کرد: برای پارکینگ‌های نیایش، امیرکبیر و مینابی به ترتیب تقریبا ۷۰۰ میلیارد، ۲۶۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد اعتبار تخصیص یافته است. 

انتهای پیام/



منبع

به گزارش خبرگزاری برنا، هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره توجه مدیریت شهری فعلی به نهضت پارکینگ سازی اظهار کرد: آنچه الان در دستور کار معاونت فنی و عمرانی قرار دارد پروژه پارکینگ طبقاتی نیایش است که فعال بوده و به مراحل خوبی رسیده است.

حق‌بین خاطرنشان کرد: پروژه پارکینگ امیرکبیر را ما سال گذشته  تقدیم مردم کردیم و پروژه مینابی را ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده با ظرفیت ۴۵۰ دستگاه خودرو تحویل شهروندان منطقه ۱۵ خواهیم داد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک با همکاری معاونت فنی و عمران شهرداری تهران ۴ پروژه دیگر را نیز به مرحله توافق رسانده اند، ادامه داد: این ‌پروژه ها در مرحله طراحی قرار دارد؛ زمین‌ها تحویل داده شده و به محض نهایی شدن طرح‌ها پیمانکار انتخاب شده و وارد فاز اجرا می‌شویم. 

بخوانید:  سینمایی زمین گیر به کارگردانی علی احمدی به جشنواره میهودوی ژاپن راه پیدا کرد

وی با بیان اینکه امیدواریم که تا پایان سال جاری سازه پروژه را که سالهاست رها شده به مرحله فندانسیون برسانیم، گفت: تکنیک ساخت این پروژه به روش تاپ دان (Top Down) است و سازه از بالا به پایین اجرا می‌شود و از این جهت و به لحاظ فنی بسیار خاص است.

وی با اشاره به ظرفیت هر یک از این پارکینگ‌های در دست احداث عنوان کرد: پارکینگ نیایش ظرفیت ۱۲۸۰ خودرو، امیرکبیر حدود ۵۰۰ خودرو و مینایی هم ۴۵۰ خودرو را دارد.