6 مدل گچبری سقف که منزل شما را به ساختمانی لوکس تبدیل می کند.

علاوه بر پذیرایی منازل، می‌توان از گچبری برای سقف اتاق، آشپزخانه و راه‌ روها نیز استفاده نمود. برای سقف آشپزخانه معمولا از طرح های ساده و شیک استفاده می شود که با استفاده از رنگ آمیزی جلوه ای شیک تر به گچبری ها داده می شود. گچبری دور لوستر آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است و شاید اوج زیبایی و نمایش شکوه گچبری در فضای آشپزخانه، همان گچبری دور لوستر باشد.

رنگ گچبری سقف پذیرایی

از طرح های شلوغ بیشتر برای فضاهای بزرگ با متراژ بالا استفاده می شود و اگر منزل شما دارای متراژ بالایی نیست به طور حتم، گچبری کلاسیک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

اگر قصد دارید از گچبری برای تزئین و ایجاد زیبایی در ساختمانتان استفاده نمایید به طور حتم به دنبال جدید ترین مدل گچبری سقف پذیرایی و دیوار نیز هستید. اما باید دقت نمایید که طرح مناسب برای اجرای گچبری را بر اساس سبک معماری و دکوراسیون ساختمانتان انتخاب نمایید. اگر تمایل دارید از جدیدترین مدل و طرح های گچبری سقف دیدن نمایید، می توانید با مجموعه هنر ایرانی تماس بگیرید. 09199199940

گچبری سقف یکی از متداول ترین مدلهای گچبری مورد استفاده در ساختمان هاست. گچبری دور لوستر، دور لامپی و گچبری گلویی نیز در دسته خدمات گچبری سقف قرار دارند.

محبوب ترین سبک گچبری سقف پذیرایی

بیشترین فضایی که در آن سعی می شود از گچبری کلاسیک استفاده شود، سقف منازل است. البته می توان برای دیوار هم از این سبک استفاده نمود و ترجیح این است که از طرح های ساده تر آن برای دیوار استفاده شود. در گچبری سقف مدرن، قاب هایی ایجاد می شود و با استفاده از خطوط موازی و منحنی به تزئین سقف پرداخته می شود. گچبری سقف مدرن بیشتر برای معماری های اروپایی استفاده می شود. همچنین می توان برای سقف اتاق خواب نیز از این سبک استفاده نمود.

بخوانید:  یک پرسپولیسی به جرگه متاهلین پیوست + عکس

جدیدترین مدل گچبری سقف پذیرایی

از مدل گچبری هایی که بیشتر در منازل لاکچری استفاده می شود، مربوط به سبک کلاسیک است. در این سبک هیچ محدودیتی برای اجرای طرح ها وجود ندارد ولی متداول ترین طرح برای اجرا، نقش هایی مانند گل و بوته و پرنده است. برای زیباتر شدن گچبری از رنگ هایی مانند سبز، آبی و طلایی برای برجسته سازی بیشتر استفاده می شود. معمولا در طرح های گچبری کلاسیک از نورپردازی استفاده نمی شود.

گچبری منازل را می توان به دو صورت دستی و پیش ساخته اجرا نمود. گچبری دستی یا همان گچبری سنتی دارای هزینه اجرای بالاتری است و البته نمای زیبا و لوکس تری به ساختمان شما می بخشد.

گچبری پیش ساخته سقف و دیوار بسیار محبوب بوده و معمولا برای اجرای گچبری ارزان و ساده از این محصولات استفاده می شود. گچ بری پیش ساخته پلی اورتان برای کاربردهای مختلف مانند گچ بری دیوار، سقف، گل سقفی، المانهای دکوراتیو، گچ بری ستون و سر ستون و همچنین گچ بری دور لوستر مورد استفاده قرار می گیرند. نصب گچ بری های پیش ساخته بسیار ساده و سریع انجام می شود و برای این امر از چسب های مخصوص با مقاومت و چسبندگی بالا استفاده می شود. از مزایای استفاده از گچبری پیش ساخته می توان به قابلیت رنگ پذیری بالا، مقاومت در برابر رطوبت، امکان استفاده از هالوژن و نورپردازی، نصب آسان و هزینه اجرای ارزان اشاره نمود.

گچبری یکی از هنرهای اصیل ایرانی و وابسته به معماری ساختمان ها می باشد. این هنر در طول تاریخ به شکل های مختلف اجرا شده و به مرور سبک های مختلفی برای اجرای گچبری بر روی دیوار منازل پدید آمده. گچبری سقف و دیوار از محبوب ترین نمونه های اجرا شده در منازل لوکس می باشد. البته در اکثر ساختمان ها در ایران شاهده طرح های گچبری هستیم و این هنر یک جزء جدایی ناپذیر از معماری ایرانی است.

بخوانید:  هواداران به تمرین پرسپولیس بیایند!

گچبری مورد استفاده برای ساختمان ها در سبک های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن اجرا می شوند و انتخاب نوع گچبری به معماری ساختمان و سلیقه افراد بستگی دارد. البته در این روزها اکثر افراد به دنبال اجرای گچبری مدرن هستند البته باید حتما به معماری ساختمان و سبک متناسب با آن دقت نمایید. در گچبری مدرن از طرح های ساده که در آن بیشتر خطوط منحنی به کار گرفته شده، استفاده می شود. در این مدل از گچبری سقف و دیوار کمتر شاهد طرح های شلوغ هستیم و برای زیباتر شدن گچبری از رنگ آمیزی و نورپردازی استفاده می شود. در گچبری مدرن خبری از گل و پرنده نیست و اگر به دنبال این طرح ها هستید باید به سراغ سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک بروید.

همان طور که اشاره شد برای ایجاد برجسته سازی و داشتن طرح های زیبای گچبری، می توان از رنگ آمیزی استفاده نمود. به طور معمول از رنگ های روشن مانند طلایی، آبی و صورتی برای این امر استفاده می شود. نورپردازی هم می تواند یک مکمل برای رنگ آمیزی و ایجاد ظاهری زیبا در سقف منازل باشد.

استفاده از گچبری پیش ساخته برای سقف منازل

جدید ترین مدل های کچبری سقف

طرح گچبری سقف پذیرایی کلاسیک

 



منبع جدیدترین مدل گچبری سقف پذیرایی

گچبری سقف آشپزخانه

همان طور که اشاره شد به مرور زمان سبک های مختلفی از گچبری پدید آمد و می توان یکی از این سبک ها را انتخاب و برای دیوار و سقف منازل خود استفاده نمایید. از سبک های مورد استفاده در گچبری ساختمان می توان به این موارد اشاره نمود:

بخوانید:  جاسوسی انگلیسی از ایران آغاز شد!
عکس 6 مدل از گچبری سقف پذیرایی که جزء نمونه های جذاب و لاکچری مورد استفاده در منازل لوکس هستند را برای شما آماده نمودیم، که در ادامه می توانید آنها را مشاهده نمایید.

آشنایی با انواع گچبری سقف

هر یک از این سبک ها، طرح های مختلفی برای اجرا وجود دارد که بسته به سلیقه و نوع معماری ساختمان می توان طرح مورد نظر را انتخاب و از هنرمندان باتجربه در این زمینه بخواهید طرح مورد نظر را بر روی دیوار و سقف منزل شما اجرا نمایند. مهم ترین مساله در اجرای گچبری سنتی و یا همان دستی، استفاده از خدمات افراد ماهر و باتجربه در این زمینه است. گچبری یک هنر است و باید از خدمات هنرمندان باتجربه در این زمینه بهره ببرید.

برای استفاده از خدمات گچبری سقف و دیوار می توانید با مجموعه هنر ایرانی تماس بگیرید. 09199199940