جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳/ سه ابهام در ترکیب تیم ملی مقابل هنگ کنگ

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، تیم ملی فوتبال ایران امروز دومین دیدارش در جام ملت‌‌های آسیا را مقابل هنگ‌کنگ برگزار می‌کند. دیداری که شاید روی کاغذ آسان به نظر برسد اما تغییرات در ترکیب تیم ملی در این بازی اهمیت زیادی دارد چون تکلیف ۱۱ نفر اصلی برای دیدارهای دشوارتر پیش رو را مشخص می‌کند.

به طور کلی دیدار مقابل هنگ‌کنگ را می‌توان آخرین دیدار آسان تیم ملی در جام ملت‌ها دانست. پس از این دیدار، روند تغییر می‌کند و وارد بازی‌هایی مهم‌تر خواهیم شد. به همین دلیل هم بازی مقابل هنگ‌کنگ از نظر انتخاب ترکیب، برای سرمربی تیم ملی اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/



منبع

حضور سردار آزمون هم در زمین قطعی نیست. او دیرتر از سایرین به اردوی تیم ملی اضافه شد  و طبیعتا هماهنگی‌اش با بازیکنان به اندازه دیگران نبود. در مجموع اما او بازیکنی باتجربه است و در همان دقایق کمی که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد کیفیتش را نشان داد. نتیجه این کیفیت هم گل چهارم تیم ملی بود.

از سوی دیگر مهدی قایدی، سورپرایز امیر قلعه‌نویی برای بازی اول هم عملکردی بسیار خوب داشت و حالا قلعه‌نویی در ذهن خود احتمالا یک چالش جدید در این زمینه را حس می‌کند. اینکه قایدی مقابل هنگ‌کنگ به زمین برود یا محبی دوباره به ترکیب برگردد هنوز قطعی نیست.

در بازی اول تیم ملی، رامین رضاییان تازه از بند مصدومیت رها شده، روی نیمکت نشست و به جای او صادق محرمی در ترکیب اصلی به میدان رفت. محرمی در این دیدار نمایش خوبی مخصوصا در زمینه کارهای دفاعی انجام داد و حالا اولین علامت سوال پیش روی هواداران فوتبال است. آیا در این بازی محرمی باز هم به میدان خواهد رفت؟ پاسخ این سوال را البته باید در تفکرات قلعه نویی جست که در این بازی چه تفکراتی را دنبال می‌کند؛ بستن منافذ دفاعی از سمت راست یا حملات بیشتر؟

بخوانید:  بازگشت یک واحد تولیدی به چرخه تولید با 150 نیروی کار در نظرآباد