اولین پل مجهز به سامانه مکانیزه برف زدایی بزودی در تهران افتتاح می شود

وی با اشاره به سامانه پیش بینی شده در این پل، گفت: رویکرد حوزه فنی و عمرانی در پروژه‌ها، نگاه تحولی است. سیستم مذکور با نصب مخازن ۱۵۰۰۰ لیتری مایع استات کلسیم منیزیم و تجهیز عرشه پل به شیبراهه‌ها، مانع از یخ زدگی برای روی مسیر در فصول سرد سال خواهد شد.

انتهای پیام/



منبع

هادی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا اظهار داشت: در روز شنبه سی دی ماه در مراسمی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و مدیران ارشد شهری شاهد بهره برداری از اولین پل سواره رو مجهز به سیستم مکانیزه برف زدائی در پایتخت خواهیم بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران دوربرگردان غیر همسطح غرب به غرب بزرگراه ارتش در شرق بلوار نیروی زمینی را از جمله ثمره این تلاش‌ها برشمرد و افزود: احداث این پل در روز‌های ابتدایی بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

حق بین ادامه داد: ایمن سازی و روانسازی ترافیکی بزرگراه ارتش، ارتقاء عملکرد محور ارتش از بلوار به بزرگراه، ایجاد بستر مناسب برای اجرای مسیر اتوبوسرانی سریع (BRT) و تسهیل دسترسی‌های محلی به خیابان شاهد و شهرک شهید محلاتی از جمله تاثیرات ترافیکی اجرای این پل به شمار می‌آید.

حق بین گفت: این پروژه شامل یک دستگاه دوربرگردان به طول ۳۶۰ متر و عرض متوسط ۸.۵ متر دارای دو خط عبوری و دو پیاده رو می‌باشد و برای احداث این پل ۳۶ شمع و ۷ ستون اجرا شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه پل موسوم به B۹ در بزرگراه ارتش یک دوربرگردان غیر همسطح است که به دلیل شرایط منطقه و تقاضای سفر بالا در اولویت اجرایی قرار گرفت، افزود: این پروژه به عنوان یک پروژه نمونه ساخته شده و در طول آن سیستم لوله کشی‌هایی قرار دارد که همزمان با برودت هوا و بارش برف سنسور‌های آن از طریق تابلو فرمانی که در آن تعبیه شده، دما و رطوبت را به طور خودکار سنجش نموده و در زمان بارش برف با پاشش مایع «استات کلسیم منیزیم» که ذوب کننده برف و یخ است به جای نمک و شن مانع از یخ زدگی مسیر خواهد شد. ضمناً استفاده از درز‌های انبساط مغزی نواری جدید در این پروژه، گام دیگری در طول عمر و افزایش کارائی این پروژه می‌باشد.

بخوانید:  بازدید رئیسی از مرکز مهندسی ژنتیک (CIGB) هاوانا

حق بین در بخش دیگری از سخنان خود تغییر خطوط عبوری بواسطه دوربرگردان‌های همسطح در بزرگراه‌ها را از عوامل ایجاد ترافیک و افزایش وقوع تصادفات و خطرات ناشی از آن دانست و گفت: مدیریت شهری، جمع آوری تعدادی از دوربرگردان‌های همسطح و جایگزینی آن با دوربرگردان‌های غیرهمسطح را در دستور کار خود قرار داده است.