جمعیت دانش آموزی ناحیه ۴ کرج به اندازه یک استان است

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایراداتی که در حین اجرای رتبه بندی معلمان ایجاد شده بود، گفت: از معلمان عذر خواهی می کنم، چراکه کار سنگینی بود اما این مهم آغاز شد و نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

وی با بیان اینکه امام راحل بازوان فکری و فرهنگی داشت که هر کدام در هر منطقه یک استوانه بودند، اظهار کرد: در شیراز آیت الله دستغیب، در همدان آیت الله مدنی، آیت الله قاضی و صدوقی هر کدام یک وزنه محسوب می شدند.


آیا این خبر مفید بود؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه نقش معلمان همانند نقش انبیاء اللهی است، تصریح کرد: در نظام ما معلمی برگرفته از رسالت انبیاء و تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام 





لازم به ذکر است پس از این نشست دکتر علیرضا عباسی ضمن حضور در دبیرستان دخترانه فاطمه پزشکی و دبیرستان و دبستان دخترانه ۲۲ بهمن از معلمان این مدارس تقدیر نمودند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۴۲ که نهضت حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد، بسیاری از افراد به حضرت امام خمینی (ره) سربسته القاء می کردند که قیام مسلحانه شکل بگیرد. اما بنای حضرت امام (ره) این بود که این انقلاب باید فرهنگی باشد.

بخوانید:  پیشگیری از مرگ فقط با این آزمایش ساده

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کار گروه مربوط به حوزه مسائل فرهنگیان و آموزش و پرورش در حوزه انتخابیه بیان کرد: اگر معلمان پیشنهاداتی دارند به صورت مکتوب مطرح کنند تا در قانون لحاظ شود، چراکه برنامه هفتم را در پیش رو داریم.

دکتر عباسی ادامه داد: اگر هزینه ای برای آموزش و پرورش کشور انجام می شود باید با نگاه  سرمایه گذاری انجام شود و این هزینه باید در حوزه های زیر ساختی و نرم افزاری باشد. 

در شهرستان هایی که سرانه فضای آموزشی آنها کمتر از عدد ۲ است مدارسی احداث کند، به همین دلیل سرانه آموزشی فردیس ۱.۵ است و مقرر شد ۱۰ مدرسه در این شهرستان ساخته شود.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله مطهری یکی از وزنه های فکری و فرهنگی نظام محسوب می شدند، افزود: اگر روز شهادت این شخصیت را روز معلم نامگذاری کرده اند، نشاندهنده اینست که مسیر آموزش و پرورش ما مسیر فرهنگی است که برای نظام طراحی شده است.

وی خطاب به معلمان گفت: شما نسل آینده کشور را تربیت می کنید، ریشه هر موفقیت و حتی هر خسارتی در کشور در آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت و مسئولیت اجتماعی برخی دستگاه ها برای حل مشکلات استفاده کنیم، گفت: وزارت نفت جزء مسئولیت اجتماعی اش است

وی با اشاره به نگاه ویژه ای که به آموزش و پرورش وجود دارد، اظهار کرد: به همین جهت باید برای حل مشکلات آن اقدام شود و پیگیری های انجام شده در سطح ملی نیز آموزش و پرورش و بهداشت استان دغدغه مسئولان شد.

بخوانید:  فرانسه، زمستان سخت را چگونه پشت سر می‌گذارد؟/ از اعطای کوپن انرژی به ۳۸ میلیون نفر تا کاهش ۵۰ درصدی روشنایی

وی با بیان اینکه البرز، استان ۳۱ کشور در حوزه سرانه های آموزشی محسوب می شود، گفت: اما سیستان و بلوچستان که استان محروم کشور است سرانه فضای آموزشی مطلوب تری نسبت به البرز دارد و این نشان دهنده این است که به صورت ویژه به این مهم پرداخته نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه سالانه ۱۴۰ هزار نفر به استان البرز مهاجرت می کنند، گفت: در هر ۴ سال به اندازه استان ایلام و سمنان به البرز جمعیت مهاجر اضافه می شود، در حالیکه زیر ساخت ها برای این جمعیت فراهم نشده است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

وی در خصوص رتبه بندی معلمان بیان کرد: دیکته رتبه بندی معلمان را بسیاری از افراد ننوشتند چراکه مطمئناً نارضایتی ایجاد می شود، به همین دلیل ۱۲ سال این مهم به سرانجام نرسید، اما این اقدام توسط مجلس یازدهم و دولت جدید انجام شد.

وی با بیان اینکه کشور ما در مرز دانش حرکت می کند، تصریح کرد: اگر کشور رشد و توسعه داشته، پایه گذاری آن در آموزش و پرورش نهادینه شده است، براین اساس باید قدر معلم و آموزش و پرورش را بدانیم، چراکه در جهت تربیت نسل آینده گام بر می دارند.

دکتر عباسی افزود: از سال ۴۲ به بعد در هر روستا دور افتاده ای که از پایتخت فاصله زیادی داشت نوارها و بیانیه های حضرت امام خمینی (ره) وجود داشت، به عبارتی یک ابزار فرهنگی باعث رشد و تکامل این انقلاب شد.

بخوانید:  افزایش رویارویی با خزندگان سمی در فصل داغ /۶۹۰ عملیات مارگیری در شیراز

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، علیرضا عباسی ظهر امروز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در نشست با مدیر و معاونین ناحیه ۴ آموزش و پرورش کرج با تبریک هفته معلم و مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت اظهار کرد: از ابتدای مجلس یازدهم تلاش های زیادی در جهت حل مشکلات آموزش و پرورش انجام شده است، تا مثمر ثمر باشیم.

دکتر عباسی ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری به استان البرز، احداث ۱۰۰ مدرسه در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ساخت ۲۰۰ مدرسه پیش بینی شده است.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۴ فن آوری نو در دنیا وجود دارد، عنوان کرد: کشور چین در هر ۴۴  فن آوری جزو پنج کشور اول دنیا است و بعد از آن آلمان با ۲۰ فن آوری قرار می گیرد و ایران کشور پنجم دنیا است که تقریباً در ۷ فن آوری دنیا جزو ۵ کشور اول دنیا هستیم.