فرانسه، زمستان سخت را چگونه پشت سر می‌گذارد؟/ از اعطای کوپن انرژی به ۳۸ میلیون نفر تا کاهش ۵۰ درصدی روشنایی



شایان ذکر است، طبق گزارش خط انرژی با عنوان “واکاوی مواجه فرانسه با ناترازی گاز طبیعی”: شبکه گاز فرانسه از طریق کشورهای نروژ، بلژیک، آلمان، سوئیس، ایتالیا و اسپانیا به منابع خارج از فرانسه متصل شده و توسعه پایانه‌های LNG، ایجاد ظرفیت ذخیره‌سازی با حداکثر برداشت 103 گیگاواتی را نیز در دستور کار قرارداده‌اند. پس از جنگ اوکراین تنها خط انتقال از مبدا آلمان به این کشور مسدود شد.


|





منبع

از طرفی طبق آمارها در سال 2021، 40 درصد گاز اروپا از طریق روسیه تامین شده بود، بنابراین با کاهش عرصه از سمت روسیه، دولت‌های اروپایی با ناترازی گاز روبرو شدند و به ناچار هر یک از آن‌ها مجبور بودند برای حل این ناترازی، اقدام به سیاست‌گذاری‌های جدید و روش‌های مدیریتی برای اصلاح امور کشور خود کنند.

انتهای پیام/





1


آیا این خبر مفید بود؟

از این رو در این گزارش سعی شده به سیاست‌های پیاده شده در کشور فرانسه، پرداخته شود. در ابتدا به این نکته باید اشاره کرد که طبق آمار BP (بیریتیش پترولیم)، 19 درصد از انرژی مورد نظر فرانسه از طریق گاز طبیعی تامین می‌شود، از طرفی سبد انرژی این کشور عمدتا بر پایه توسعه انرژی اتمی استوار است.

2


فرانسه، زمستان سخت را چگونه پشت سر می‌گذارد؟/ از اعطای کوپن انرژی به 38 میلیون نفر تا کاهش 50 درصدی روشنایی

با این حال طبق گزارش مذکور اگر فرانسه با زمستانی بسیار سرد روبرو شود، با کسری 4.7 درصدی از سوخت زمستانی خود مواجه می‌شود و اگر یک زمستان سرد را بگذراند معادل 2 درصد از سوخت خود را با کسری و ناترازی پشت سر می‌گذارد و اگر زمستانی متعادل در انتظار این کشور باشد، کسری مصرف سوخت برابر با 0.4 درصد خواهد بود.

بخوانید:  شهادت دو غیر نظامی در حمله بامدادی بمب افکن های صهیونیستی به سوریه
به علاوه در طرح‌ هوشمند انرژی، برنامه‌هایی نظیر تنظیم دمای خانه روی عدد 19 درصد، تعویق 15 روزه استفاده از وسایل گرمایشی، پاداش هوشیاری مصرف برای ترویج مصرف بهینه، توقف درخشش برج ایفل از ساعت 11:45 شب، کاهش 50 درصدی روشنایی در زمان مسابقات ورزی، تدوین قانون دورکاری برای ادارات نیز، به چشم می‌خورد.

3

طبق گزارش “خط انرژی” در برنامه‌های اقتصادی این کشور، اعطای کوپن انرژی به 38 میلیون نفر، کاهش 50 درصدی مالیات تولیدکنندگان انرژی، سرمایه‌گذاری 50 میلیارد یورویی در ارتقای عمر راکتورهای اتمی، افزایش 15 درصدی قبوض برق و گاز خانگی، حمایت 200 یورویی از تامین گرما با استفاده از هیزم، ارائه بسته حمایتی به صنایع تا سقف 36 میلیون یورو را در دستور کار خود قرارداده است.

بعد از وقوع جنگ اوکران و بحران انرژی در اروپا، هر کدام از کشورهای اروپایی، سیاست جدید را اتخاذ کردند که در این گزارش به سیاست فرانسه پرداخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نفت خبرگزاری برنا، پس از جنگ اوکراین و روسیه، بحران انرژی در اروپا شدت گرفت، به طوری که اتحادیه اروپا، روسیه را در ابعاد مختلف تحریم کرد و روسیه نیز اروپا را از گاز خود محروم ساخت.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف