حج کنگره جهانی برای اتحاد مسلمانان است

امام‌جمعه محلات افزود: جنبش دانشجویی اقدامی است که سران استکبار که حرف آنها با عملشان متفاوت است و در تصورشان هم نمی گنجید چرا که جنبش دانشجویی گریبان استکبار جهانی را خواهد گرفت و منتظر نابودی رژیم اشغالگر و ضعف و خواری حامیان آن خواهیم بود.



منبع

ربانی همچنین به توصیه ویژه رهبری به توجه به برائت در حج امسال اشاره و اضافه کرد: حج مکان مقدسی است که مسلمانان باید با شدت و یکپارچگی، برائت خود از رژیم خونخوار صهیونیستی و تمام کسانی که به هر شکل از این رژیم حمایت می‌کنند، ابراز کنند.

امام جمعه محلات با اشاره به تلاش دشمنان برای تحمیل فرهنگ غربی بر دختران ما تصریح کرد: دختران باید تلاش کنند تا سبک زندگی اسلامی و هویت اسلامی را به به بانوان برگردانند.

ربانی در ادامه به قرار گرفتن در آستانه روز ملی جمعیت و اهمیت ازدواج به هنگام و فرزندآوری اشاره کرد و افزود: بالا رفتن سن ازدواج در بین دختران مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده که آینده را بحرانی نشان داده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

به گزارش برنا از مرکزی ، حجت‌الاسلام مهدی ربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه محلات تقوا را کلید کرامت دانست و گفت: تقوا راه رستگاری بوده و کسی که تقوا را رعایت کند، سختی‌هایی که به او نزدیک شده از او دور خواهد شد و مجد و کرامت از دست رفته به او باز خواهد گشت.

وی به جایگاه والای حضرت فاطمه (س) در پیشگاه خداوند اشاره و تصریح کرد: طبق روایات، ورود تمام شیعیان به بهشت به واسطه شفاعت حضرت فاطمه (س) اتفاق می‌افتد و کسی که حضرت فاطمه معصومه (س) را با معرفت زیارت می‌کند، بهشت بر او واجب است.

بخوانید:  مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان منصوب شد

وی با اشاره به سخنان رهبری در جمع کارگزاران حج و نقش اجتماعی آن گفت: حج راهی برای وحدت و یکپارچگی بوده و کنگره جهانی برای اتحاد مسلمانان است.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه (س) ادامه داد: حفظ حجاب، حیا و عفت توصیه به دختران به عنوان پیروان حضرت فاطمه (س) است و پدران و مادران باید مراقب باشند تا دختران خود را فاطمی و صحیح تربیت کنند.

وی با اشاره به جنبش جهانی دانشجویی عدالت‌خواه در دفاع از مردم غزه گفت: فطرت انسان‌ها با دیدن این صحنه‌های تأسف‌بار کشتار بی‌گناهان، بیدار می‌شود.