خزعلی خواستار توسعه همکاری های مشترک کشورهای گروه پنج در سلامت زنان شد

خزعلی بیان کرد: مرگ و میر مادران در جمهوری اسلامی ایران تا ۹۰ درصد کاش یافته و از ۲۵۰ مرگ در هر صد هزار نفر به ۱۸ مرگ و میر در ۱۰۰ هزار رسیده و مرگ و میر نوزادان نیز به یک درصد کاهش یافته است که این آمار از متوسط جهانی و حتی آمار برخی از کشورهای پیشرفته بهتر است.


|

خزعلی در پایان خواستار توسعه همکاری های مشترک کشورهای گروه پنج برای توسعه سلامتی به ویژه سلامت زنان در منطقه شد و از انعقاد قرار داد برای آموزش علوم پزشکی به تعدادی از زنان افغانستانی در ایران ابراز خرسندی کرد.

بخوانید:  اعلام وضعیت تلفات پرسپولیس برای دیدار برابر ملوان

معاون  امور زنان و خانواده رییس جمهوربا بیان این که آموزش سلامت هم به صورت خاص و تخصصی هم به صورت عام برای زنان جوامع باید پیگیری شود، اظهار کرد: در ایران شاهد هستیم که 60 درصد از دانشجویان علوم پزشکی و 40 درصد از اعضای هیات علمی را زنان تشکیل می دهند. ما در تمام رشته های علوم پزشکی می توانیم متخصص زن تربیت کنیم.


خزعلی خواستار توسعه همکاری های مشترک کشورهای گروه پنج در سلامت زنان شد

 





منبع وی افزود: ایران در برخی از این موفقیت‌ها همچون پیشرفت برنامه های تغذیه ای از جمله رفع فقرآهن در زنان از تعدادی از کشورهای پیشرفته نیز پیشی گرفته است به نحوی که در ایران ۱۳ درصد زنان دچار کمبود آهن هستند ولی این آمار در آمریکا و فرانسه ۱۷ و ۲۳ درصد است.

بخوانید:  گپ و گفت صمیمی رئیسی با مردم کرمان

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با قدردانی از وزیر بهداشت برای راه اندازی مجدد همکاری های کشورهای گروه پنج، گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری کشورهای همسایه ضمن پیشگیری از بیماری های واگیر، توسعه بهداشت و درمان را در این منطقه به صورت فراگیر پشتیبانی کنیم.