دانشگاه کار قزوین در مسیر قطع وابستگی به شهریه دانشجویی/ سرآمد شدن در امور پژوهش و فرهنگ

وی اظهارداشت: در شهر قزوین بدلیل مشکل کمبود فضا برای توسعه نیروگاه خورشیدی در پشت بام ها اقدام کرده ایم و تاکنون ۱۳۰ کیلووات ساعت تولید انرژی عملیاتی شده که ضمن تامین نیاز خود، انرژی مازاد را وارد شبکه کرده و به شرکت توزیع نیروی برق می فروشیم.

اسدی تصریح کرد: در این دانشگاه در حال حاضر با پذیرش 2500 دانشجو در 70 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و پذیرش 816 دانشجو در 26 رشته تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی، علیرغم چالش هایی که مراکز علمی کاربردی و موسسات آموزشی دارند توانسته ایم با رویکرد مهارت افزایی و دایر کردن رشته های کاربردی جایگاه علمی خود را حفظ کنیم. 

اسدی تصریح کرد: رویکرد ما در دانشگاه کار نیز تداوم تحصیل کاربردی و توسعه رشته های مهارتی در مقطع کاردانی است که در این راستا ۹۰۰ دانشجوی کاردانی بدون پرداخت شهریه در این دانشگاه تحصیل می کنند. 

دانشگاه کار 43

در این نمایشگاه که به مدت یک هفته دایر است هنرستانهای شهرستان البرز، نهادهای مختلف مانند هلال احمر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فنی و حرفه‌ای، مدارس متوسطه، کارگاه‌های تولیدی، اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی، محیط زیست، کانون معلولین توانا، پارک علم و فناوری، شهر صنعتی البرز، خانه کارگر، اداره کار و سپاه در غرفه هایی متنوعی محصولات و فعالیتهای خود را عرضه کرده اند.

رئیس دانشگاه کار بیان کرد: چشم انداز این واحد دانشگاهی قطع وابستگی و اتکا به شهریه های دانشجویی است و تلاش می کنیم با ایده های خلاقانه و اجرای طرح های اثرگذار و سودآور اقتصادی بتوانیم بخش اعظم هزینه های دانشگاه را تامین کنیم تا هم شهریه ها کاهش یابد و هم با تامین منابع مالی جدید اهداف آینده خود را پیاده کنیم.

بخوانید:  گل دوم استقلال توسط ارسلان مطهری

رئیس دانشگاه کار قزوین یادآورشد: در راستای تربیت و آموزش دانشجویان ماهر و با تخصص فنی و تضمین اشتغال آنها با شرکت های تولیدی «مطهری» و «نفیس نخ» برای تحصیل شاغلان این واحدها تفاهم نامه امضا کرده ایم و آماده ایم با سایر صنایع نیز وارد مذاکره برای تحصیل و مهارت آموزی کارگران شویم. 

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

دانشگاه کار 3


آیا این خبر مفید بود؟

دانشگاه کار

وی اضافه کرد: در دانشگاه کار با راه اندازی 70 رشته در مقاطع مختلف در حال حاضر 2500 دانشجو و در مرکز علمی کاربردی تعداد 815 دانشجو در 29 رشته تحصیل می کنند.

اسدی گفت: با احداث نیروگاه خورشیدی در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار در شهر رفسنجان با ظرفیت اولیه ده هزار کیلووات ساعت توانستیم در فاز اول پنج هزار کیلووات آن را راه اندازی کنیم.

دانشگاه کار 4

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ حسن اسدی روز شنبه پس از افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل ویژه دانش آموزان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در موسسه آموزش عالی کار الوند برگزار شد، اظهارداشت: با توجه به پیرشدن جمعیت کشور شاهد کاهش نیروی جوان هستیم و بدون تردید بازار کار در آینده با کمبود نیروی ماهر مواجه خواهد شد و در بخش های خدمات، کشاورزی، صنعتی و حتی حوزه های سیاسی مشکل خواهیم داشت. 

وی در خصوص چشم انداز دانشگاه کار نیز اظهارداشت: در کنار توجه جدی به مسئولیت های اجتماعی و تدریس رشته های جدید و به روز ، هدف گذاری و چشم انداز ما رسیدن به درآمدهای پایدار از محل فعالیت مرکز نوآوری و اجرای طرح های اقتصادی با کمک مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان است تا این دانشگاه در امور فرهنگی و پژوهشی سرآمد مراکز آموزش عالی استان شود.

بخوانید:  ایجاد و حفظ اشتغال بیش از 2 هزار و ۶۰۰ نفر در سال جای در البرز

اسدی در خصوص ارتقای جایگاه علمی دانشگاه نیز اظهارداشت: درسال گذشته با چاپ ۱۵۰ مقاله در مجلات خارجی تعداد این مقالات از 50 مورد به سه برابر افزایش یافت که این تعداد از دانشگاه های دولتی نیز بیشتر بود. 

دانشگاه کار 2

وی بیان کرد: همچنین در کنار وظایف دانشگاهی، فعالیتهای اقتصادی برای تامین هزینه های دانشگاه را مورد توجه قرار دادیم و در این راستا توسعه نیروگاه خورشیدی در دستور کار قرار گرفت تا با کسب درآمد بتوانیم به خوداتکایی رسیده و به شهریه دانشجویان وابسته نباشیم.

انتهای پیام

دانشگاه کار در پژوهش و امور فرهنگی سرآمد خواهد شد

بگفته اسدی از محل فعالیت نیروگاه خورشیدی در رفسنجان در سال گذشته حدود 5 میلیارد تومان درآمد کسب شد که در امور دانشگاه هزینه شد و شهریه ها کاهش یافت.

در ادامه چهارمین نمایشگاه مشاغل با ۵۰ غرفه در محل محوطه دانشاه کار گشایش یافت.

وی اضافه کرد: همچنین در کنفرانس ملی در سال گذشته 241 مقاله از 574 پژوهشگر ارایه شد و امسال هم دو کنفرانس ملی توسط بسیج کارگری و اداره کار برگزار خواهیم کرد. 

افزایش سه برابری چاپ مقالات علمی 

این نمایشگاه از ساعت 8 صبح تا 8 شب برای بازدید عموم دایر است.

 





وی افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر بیش از ۷۰ درصد رشته های فنی که در گذشته استقبال نمی شد مورد توجه قرار گرفته و در شرایط کنونی که جامعه به مهارت افراد و کارآمدی دانشجویان نیاز مبرم دارد گرایش به رشته های فنی و کاردانش بیشتر شده است.