دانشگاه‌ها در تبدیل علم به ثروت فعال شوند

معتمدیان در پایان، با اشاره به حضور در تمامی شهرستانهای استان و برگزاری جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان ها، گفت: در سفرهای شهرستانی مشکلات و اولویت های توسعه به صورت میدانی شناسایی و وظایف دستگاهها تعیین شده است‌.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

انتهای پیام





به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان امشب در دیدار با روسای دانشگاه های استان با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاهها در حوزه های مختلف، افزود: از ظرفیت دانشگاه های آذربایجان غربی در حوزه های مدیریتی استانداری و استان استفاده شده و تغییراتی نیز در ساختار مدیریتی استانداری برای رسیدگی تخصصی به مباحث مختلف اعمال شده است.


آیا این خبر مفید بود؟

استاندار آذربایجان غربی به تاثیر فعال سازی بخش حمل و نقل باری راه آهن استان در کاهش تورم نیز اشاره کرده و افزود: در کنار توسعه حوزه مسافری راه آهن استان، برای حوزه اقتصادی و باری این بخش نیز نیازمند برنامه ریزی و طرح های علمی هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر حمایت مالی و همکاری دستگاههای دولتی با دانشگاهها، افزود: دانشگاهها اولویت های آذربایجان غربی برای سرمایه گذاری را شناسایی و معرفی کنند.

استاندار آذربایجان غربی به تاثیر دانشگاهها در رونق تولید و توسعه استان نیز اشاره کرده و ادامه داد: آماده تشکیل کمیته های مشترک با دانشگاه برای فعال سازی حوزه اقتصاد استان هستیم و دانشگاهها در راستای احیای واحدهای نیمه فعال و راکد طرح و برنامه دهند.

بخوانید:  بعد از ۱۰ ماه نفس راحت کشیدیم

وی در ادامه احیای دریاچه ارومیه را یک مسئله ملی معرفی کرده و گفت: از ظرفیت دانشگاه های استان برای احیای دریاچه ارومیه استفاده کرده و از طرح های جدید در این حوزه استقبال می کنیم.

معتمدیان همچنین با اشاره به تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان در سه فصل پیاپی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: گام های بلندی در راستای اتمام پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم برداشته شده و زمینه سرمایه گذاری های جدید در آذربایجان غربی فراهم شده است.

استاندار آذربایجان غربی از فراهم بودن زیرساخت های توسعه در استان نیز خبر داده و افزود: از ظرفیت های ملی و استانی برای جبران عقب افتادگی های استان در چند دهه گذشته استفاده می کنیم و سفرهای ریاست جمهوری، برکات بسیاری برای توسعه آذربایجان غربی به دنبال داشته است.

معتمدیان همچنین حوزه معدن را پیشران توسعه استان معرفی کرده و افزود: پیگیر تامین زیرساخت ها و سرمایه گذاری برای استفاده از ظرفیت حوزه معادن آذربایجان غربی هستیم و دانشگاهها در این زمینه می توانند راهنمای ما باشند.

وی همچنین از برنامه ها و طرح های دانشگاهی استقبال کرده و یادآور شد: دانشگاهها برای استفاده از ظرفیت های مرزی استان و هموار کردن مسیر توسعه آذربایجان غربی، برنامه های تحول گرا ارائه داده و از ظرفیت اختیارات تامی که به استان در زمینه ساماندهی مرزها و احیای دریاچه ارومیه داده شده، استفاده کنند.