در این سال‌ها داوری در انتهای فصل برای استقلال مشکل‌ساز شده است

پیشکسوت استقلال درباره نقطه قوت آبی‌ها اظهار داشت: نفرات باتجربه استقلال مثل چشمی و حسینی یکی از نقاط قوت این تیم بودند و عصای دست نکونام شده‌اند. در سمت چپ هم جلال جا افتده و پاس گل‌های زیادی داده است. همچنین باید به بلانکو و محمد اشاره کنم. بلانکو کیفیت خوبی دارد و محمدی هم علی‌رغم اوج و فرود، در لحظات حساس عصای دست نکونام شود.

وی در مورد شانس قهرمانی استقلال خاطرنشان کرد: استقلال باید در ۶ بازی آینده تمرکز داشته باشد و از حاشیه دوری کند. مدیریت باشگاه باید سعی کند این حواشی اجازه ورود ندهد چون مهم‌تر از بحث فنی، بحث حاشیه است. نکونام هم باید مراقب باشد چون پرسپولیس شانه به شانه پیش می‌آید. 

وی افزود: پرسپولیس از زمان تعویض مربی تغییر کرده و بازیکنان بسیار خوبی چون ارونوف و حسن را جذب کرده که وجودشان برای هر تیم نعمت است. عدم حضور یامگا اتفاق مهمی است که البته تا امروز با توجه به تلاش بازیکنان به چشم نیامده.

تشت‌زر در خصوص نقطه ضعف استقلال گفت: نقطه ضعف استقلال را می‌توان عدم توازت در میانه میدان دانست. بازیکنان این تیم در هافبک همه دفاعی هستند و هافبک طراح و پاسوری مانند جباری و جبارف ندارد. آبي‌پوشان در این سال‌ها همواره چنین بازیکنانی داشتند و با آنها روی دروازه حریف خطر ایجاد می‌کردند اما حالا خیر. استقلال در آن منطقه نیاز به بازیکنی دارد که پاس ریسکی و هجومی بدهد. برای فصل بعد استقلال در آن منطقه نیاز به بازیکن دارد.

تشت‌زر در پایان گفت: شخصا امیدوارم روند نتیجه‌گیری استقلال حفظ شود. شاید بازی‌های پرسپولیس آسان‌تر باشد اما در انتهای فصل امتیازگرفتن از تیم‌هایی که نیاز به امتیاز دارند سخت است. هرچند خود استقلال‌ هم بارها در انتهای فصل دچار مشکل بوده اما امیدوارم امسال دیگر شاهد این مساله نباشیم و آبی‌ها قهرمان شوند.

بخوانید:  ملکه انگلستان و هم‌ پیمانانش عامل کشتار هزاران انسان بی‌گناه در دنیا بودند

انتهای پیام/



منبع

پیشکسوت استقلال گفت: فکر می‌کنم استقلال پتانسیل حفظ صدرنشینی و قهرمانی را دارد اگر مسائل بیرونی چون داوری بگذارد. در این سال‌ها مسائل داوری در آخرین لحظات برای آبی‌ها مشکل‌ساز شده. امسال استقلال هفته‌های متعددی در صدر بوده و حالا حق این تیم و هوادارانش قهرمانی است.

کوروش تشت‌زر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، در خصوص روند استقلال گفت: استقلال در بعد نتیجه‌گیری تا این لحظه شاهکار کرده. با توجه به بضاعت و مشکلات حاشیه‌ای ابتدای فصل، نکونام توانسته تیم را در صدر جدول نگه دارد و این عالی است. انتقاداتی به نحوه کیفی بازی استقلال می‌کنند که توجیه آن بحث کیفی بازیکنان است که استقلال نمی‌تواند با ضرباهنگ مدنظرش بازی کند. استقلال با این نفرات نمی‌توند در عدم دقایق زیبا و هجومی کار کند اما نتیجه‌گیری عالی بوده.