دستورات رئیس جمهور برای رفع موانع و تعیین تکلیف طرح منوریل و فرودگاه بین‌المللی قم



به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بررسی راهکارهای تکمیل پروژه منوریل و فرودگاه بین‌المللی قم در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان قم به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی و با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، شهردار، رئیس شورای شهر و تعدادی دیگر از مسئولان مربوط برگزار شد.

در ابتدا معاون اجرایی رئیس جمهور گزارشی از آخرین وضعیت طرح منوریل قم و راهکارهای بررسی شده برای تکمیل این پروژه در جلسات کارشناسی و مقدماتی ارائه کرد. بر اساس این گزارش پروژه منوریل قم که اجرای آن از سال 1388 آغاز شده، به دلیل عدم پیگیری موضوع از سوی کارفرما، مشکلات حقوقی و قراردادی و مسائل فنی تاکنون به نتیجه نرسیده است.

در ادامه رئیس جمهور با بیان اینکه به هر حال این پروژه‌ای است که منابع قابل توجهی برای آن هزینه شده و نمی‌تواند ناتمام و بلااستفاده بماند، دستور داد که اجرای پروژه به شکل فاز به فاز و بر اساس توافق مسئولان دستگاه‌های مرتبط، از سوی شهرداری قم آغاز شود و دولت نیز در زمینه تامین منابع لازم اجرای پروژه به شهرداری قم کمک خواهد کرد.

تعیین تکلیف وضعیت و تکمیل پروژه فرودگاه بین‌المللی قم نیز موضوع دیگر مطرح در این جلسه بود که و معاون اجرایی رئیس جمهور و استاندار گزارش‌هایی از سابقه و آخرین وضعیت این پروژه ارائه کردند.

وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن اعلام آمادگی سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌های کشور برای کمک به تکمیل این پروژه تاکید کرد که اولین گام در این مسیر تعیین تکلیف معارضان پروژه است.

بخوانید:  بودجه باید در خدمت اهداف دولت باشد نه عملکرد روزمره دستگاه ها

در پایان این جلسه دکتر رئیسی با بیان این دولت به دنبال تعیین تکلیف و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و لذا با نگاه حل مسئله این جلسه را تشکیل داده‌، دستور داد که حداکثر در مدت 50 روز وضعیت معارضان این پروژه و تعیین مجری با رویکرد احقاق حقوق همه ذی‌حقوقان و دقت برای عدم تضییع حقوق هیچ یک از طرفین به شکل دقیق مورد مطالعه و تصمیم‌گیری قرار گیرد و با اخذ نظر مشاوران تخصصی نسبت به ادامه پروژه تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

انتهای پیام



منبع