دیابت، فشارخون و سیگار، متهمان ردیف اول بیماری‌های عروقی

دکتر حسینی، مشکلات اورژانسی، قطع دست و پا، لخته های خون در سرخرگها و سیاهرگها، اختلالات لنفاوی، بیماران دیالیزی، واریس، اختلالات مادرزادی، سرطان های پیشرفته و واریس را از دیگر موارد مربوط به جراحی عروق اعلام و تصریح نمود: ۳۰ درصد مردم به درجات مختلف با بیماری های عروقی درگیر هستند .

وی با بیان اینکه با افزایش سن، مشکلات عروقی بسیار رایج می شوند اظهار داشت: از آنجایی که این مشکلات به ندرت در مراحل اولیه دارای علائم هستند، بسیاری از افراد متوجه ابتلای خود به این بیماری نمی شوند.

وی از شهروندان خواست با تصحیح الگوی زندگی ، تغییر در سبک رژیم غذایی و رعایت بهداشت فردی، نکشیدن سیگار، ورزش مناسب و حتی در مواردی مصرف داروهای کنترل فشار خون و چربی خون بالا از ایجاد آسیب عروقی پیشگیری کنند.



منبع

به گزارش برنا؛ دکتر “سید مسعود حسینی” روز دوشنبه با بیان اینکه جراحی عروق، یک رشته نوین فوق تخصصی در عرصه علوم پزشکی است، گفت: تغییر فرم و سبک زندگی نسبت به گذشته، پیر شدن جمعیت، کم تحرکی و استرس بالا نیز می تواند در ابتلا به بیماری های عروقی سهیم باشد.

وی افزود: اختلال‌های سیستم عروقی، بیماری‌ شریانها، وریدها و رگهای لنفاوی با روش‌های درمان دارویی، و روش‌های کم تهاجمی با استفاده از استنت ها و کاتترها و بازسازی سیستم عروقی و روشهای جراحی باز درمان می‌شوند.

وی با بیان اینکه روزانه ۵۰ تا ۶۰ بیمار در یزد برای مشکلات عروقی خود به مرکز درمانی دولتی “بقایی پور” مراجعه می کنند، افزود: بیشترین ریسک فاکتورها در این حوزه مربوط به سیگار، قند و چربی خون است که باعث دیابت و فشار خون شده و به عروق آسیب می زند و سکته های مغزی و قلبی، پیامد آن است، نارسایی کلیه ها را به دنبال دارد و موجب حتی قطع دست و پا می شود.

بخوانید:  راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است

وی از جمله عوامل افزایش خطر ابتلا به بیماری های عروقی را افزایش سن، سابقه خانوادگی در بیماری های قلبی و عروقی، آسیب دیدگی، حاملگی، نشستن، ایستادن یا دراز کشیدن طولانی مدت و بدون فعالیت، استعمال دخانیات، چاقی، فشار خون، دیابت، کلسترول بالا و دیگر مواردی که ممکن است سلامتی سیستم قلبی عروقی را تحت تأثیر قرار دهد، اعلام کرد.

دیابت، فشارخون و سیگار، متهمان ردیف اول بیماری‌های عروقی+فیلم