رئیس‌جمهور امروز با مردم تبریز دیدار می کند

وی افزود: وقتی این مطالبات از نزدیک احصا می شود یک سری ظرفیت ها شکوفا می شود و مسائلی که سال ها راکد مانده است حل و فصل می شود. برای مثال در برخی نقاط استان سدهایی ساخته شده بود اما مورد استفاده قرار نمی گرفت که به دلیل نواقص موجود در آنها بود و با دستور رئیس جمهور در سال گذشته، امروز شاهد تکمیل این‌ طرح ها هستیم.

وی گفت: در ۸ سال گذشته در حوزه حمل و نقل عمومی، کار چندانی نشده بود، اما در سفر پارسال هزار دستگاه تاکسی و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به شهر تبریز اضافه شد و در کنار این کارهای خوبی برای خطوط ۲ و ۳ مترو انجام شده است.

وی افزود: دولت برنامه داشت در تمام شهرهای حاشیه دریاچه، تصفیه خانه ها به اتمام رسیده و از این طریق حق‌آبه‌ای به دریاچه ارومیه اختصاص یابد. تصفیه خانه تبریز، آذرشهر، عجب شیر، بناب و ملکان جزو طرح های کمک به احیای دریاچه ارومیه است و در کنار این ها اصلاح الگوی کشت نیز وجود دارد.

انتهای پیام



منبع

خرّم به مهم ترین مطالبات مردم آذربایجان شرقی از رئیس جمهور اشاره و اظهار کرد: ظرفیت های فوق العاده ای در استان وجود دارد و برای اینکه این ظرفیت ها بروز یابند، نیازمند این است که دولت در آن مناطق حضور پیدا کند. ارائه گزارش با بازدید میدانی خیلی متفاوت است و بنای دولت نیز بر حضور میدانی است.

وی افزود: همه این ها به این معنی است در کنار سفر، توسعه، پیشرفت و ‌استفاده از ظرفیت های موجود نیز اتفاق می افتد.

بخوانید:  هشدارهای جالب بدن در موقع کمبود ویتامین!

خرّم به احیای دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: احیای دریاچه ارو‌میه یکی از دغدغه های مهم استان و شمال غرب کشور است. در این خصوص با افتتاح انتقال آب از سد کانی سیب بخشی از مشکل دریاچه حل شده است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: رئیس جمهور در دومین روز سفر در مناطق محروم که حضور ایشان در آنها موثر است حضور خواهد یافت. همچنین در سطح استان افتتاح هایی پیش بینی شده که توسط رئیس جمهور و وزرا انجام خواهد شد که چند مورد از آنها پروژه های شاخصی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا  ر آذربایجان شرقی، عابدین خرم، دیدار با اقشار مختلف مردم را مهم‌ترین برنامه سفر دو روزه رئیس جمهور به آذربایجان شرقی دانست و گفت: در کنار مردم بودن و دیدار چهره به چهره و انتقال خواسته ها و مطالبات مردم استان به رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت از ویژگی های این سفر و بزرگترین دستاورد آن خواهد بود.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: دومین سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی یک سال بعد از سفر اول، نشان از اهمیت، ارزش و جایگاه استراتژیک استان برای دولت دارد و مطمئنا این سفر دارای خیرات و برکات فراوانی خواهد بود.
خرّم با اشاره به اینکه بازدید از چند واحد بزرگ صنعتی از برنامه های رئیس جمهور در دومین سفر استانی است، گفت: یکی از این صنایع مهم، واحدهای صنعت چرم است که رئیس جمهور با فعالان این صنعت دیدار و مشکلات آنها را خواهد شنید. بازدید از تراکتورسازی و ماشین‌سازی تبریز هم از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور است و همچنین دیدارهایی با هنرمندان، کارآفرینان، صاحبان صنایع و علما نیز در برنامه های رئیس جمهور پیش بینی شده است.

بخوانید:  درمان 24 ساعته سرماخوردگی با چند روش ساده

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص برنامه های دولت برای جوانان گفت: از سفر پارسال ۲ هزار میلیارد تومان بابت وام ازدواج و فرزند آوری پرداخت شده است و امسال نیز تسهیلات خوبی برای این موضوع پیش بینی شده است. از طرفی برای خرید ۸ هزار دستگاه تراکتور مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که مفهوم آن توسعه کشاورزی، تولید و اشتغال است.