رئیس سازمان بسیج ورزشکاران:برنامه‌های متنوعی به مناسبت روز شهدای ورزشکار تدارک دیده شده است

به گزارش خبرگزاری برنا، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در خصوص برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار که در روز یکم اردیبهشت‌ماه صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: باتوجه به وجود ۵۱۳۵ شهید ورزشکار در کشور که برای جامعه بزرگ ورزش کشور افتخار هستند، در سالروز تولد شهید ابراهیم هادی، روز شهدای ورزشکار نام‌گذاری شده است.
او ادامه داد: در سراسر کشور برنامه‌های متنوعی همچون دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار، عطرافشانی گلزار شهدا، یادآوره‌های خانوادگی و شهرستانی شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی از وصیت‌نامه و دلنوشته‌های شهدا، برگزاری مسابقات و همایش‌ها و جشنواره‌های ورزشی به نام شهدای ورزشکار و پویش اهدای مدال قهرمانی به خانواده شهدا در نظر گرفته شده است

 انتهای پیام/



منبع

او در پایان گفت: این افراد با توکل و توسل شهادت را از خداوند متعال گرفتند، اما با روحیه اخلاص و تقوا و ایثاری که داشتند، جان خود را تقدیم این انقلاب، نظام و مردم کردند. شهدا، چون در راه رضای خدا جان خود را تقدیم کردند، مقام‌شان بسیار بالا است و مانند ستاره‌های آسمان می‌درخشند تا ما در این تاریکی‌های زندگی راه را گم نکنیم و امیدوارم مسیرشان را ادامه دهیم.

میرجلیلی از برگزاری این مراسم در بهشت زهرای تهران با حضور خانواده‌ی شهدا خبر داد و گفت: در روز شنبه، ساعت ۹ صبح در بهشت زهرا و در کنار یادمان شهید ابراهیم هادی، مراسمی با حضور خانواده این شهید بزرگوار و چند تن خانواده‌های شهدا با محوریت و فعالیت کمیت ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و بسیج ورزشکاران برگزار خواهد شد و از این خانواده‌های عزیز و بزگوار تجلیل خواهد شد. امیدوارم بتوانیم با برگزاری این یادآوره‌ها و معرفی شهدا، سیره و منش شهدا و غیرت ملی و مردم‌داری‌شان را در جامعه ورزش جاری کنیم.

بخوانید:  مراسم وداع با پیکر «اسماعیل احمدی» در معراج شهدای تهران برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران درخصوص مقام والای شهدا خاطرنشان کرد: بنا به آیه شریفه قرآن که شهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند، باید گفت که این شهدا شاهد و ناظر در همه امور هستند. این عزیزان با علم و یقین از خداوند متعال درخواست کردند و به سراغ شهادت رفتند. همانطور که شهید سلیمانی بزرگوار گفتند، در مقام شهید، اول باید شهید باشی تا به شهادت برسی.