رسانه ملی آماده برگزاری مناظرات انتخابات می‌شود



به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا، پیمان جبلی؛ رئیس رسانه ملی با حضور در بخش خبری بیست و یک درباره پخش برنامه‌های انتخاباتی گفت: کمتر از یک ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و در نظام جمهوری اسلامی انتخابات موضوعیت دارد.

وی افزود: در هر دوره انتخابات، خصوصا انتخابات ریاست جمهوری مردم از دیدگاه‌ها و سلایق نامزدها برای اداره کشور آگاه می‌شوند و از برنامه‌ها، کارنامه‌ها و نقدهای موجود اطلاع پیدا می‌کنند، بنابراین انتخابات یکی از مهمترین عرصه‌های آگاهی و مشارکت مردم است.

پیشنهادات بررسی می‌شوند

جبلی تاکید کرد: در این دوره مثل سایر ارگان‌های برگزار کننده انتخابات با شرایط پیچیده‌ای مواجه شدیم چرا که در دوره‌های گذشته حداقل یک سال قبل در رسانه ملی فرآیند شکل می‌گرفت و ستاد انتخابات تشکیل، پیشنهادات برنامه‌سازی و طراحی زیر ساخت‌ها شکل می‌گرفت. 

وی ادامه داد: در این دوره تنها یک ماه زمان داریم لذا سه‌شنبه هفته گذشته ستاد انتخابات رسانه ملی تشکیل شد و بلافاصله جلسات فشرده همکاران در حوزه‌های مختلف برای طراحی برنامه‌ها و پیشنهاد برنامه‌ها به کمیسیون انتخابات شروع شد. در طول این مدت جلسات ستاد به صورت روزانه پیگیری شده و همزمان نیز در حال تهیه زیر ساخت‌های فنی برای برگزاری برنامه‌ها و مناظره‌ها هستیم تا با پخش برنامه‌های متنوع مردم نامزدها را بهتر بشناسند.

رئیس رسانه ملی خاطرنشان کر‌د: کمیسیون برگزاری انتخابات از روز گذشته تشکیل شد و پیشنهادات ستاد به تصویب این کمیسیون رسید. ‌براساس قانون انتخابات باید ترتیب برنامه‌ها تصویب شود و این پیشنهادات شامل برگزاری مناظره‌ها، میزگردها، برنامه‌های گفتگومحور، کارنامه محور برای گفتگو با مردم همه استان‌های کشور است که برای این بخش‌ها از قالب های جدید استفاده خواهیم کرد تا نامزدها بتوانند در فضای عادلانه از امکانات رسانه ملی استفاده کنند.

بخوانید:  کتاب «آیا علم و دین سازگارند؟» منتشر شد

برخی برنامه‌ها زنده و بعضی ضبط ‌شده خواهند بود

جبلی گفت: در دوره‌های قبل فرصت تبلیغات بیشتری وجود داشت اما اکنون نهایتا چهارده روز زمان داریم و در این فاصله فرصت‌های نامزدها برای سفرهای استانی و گفتگوهای مردمی و برنامه‌های زنده را در جدول پخش‌ پیش‌بینی کرده‌ایم. البته برنامه‌های ضبطی نیز خواهیم داشت و در مجموع از قالب‌های متنوع برای عمل به وظیفه‌ خود استفاده می‌کنیم. 

رئیس رسانه ملی بیان کرد: هرچقدر مردم از برنامه‌ها و پیشنهادات نامزدها بیشتر اطلاع پیدا کنند مشارکت بیشتر خواهد شد و هرچقدر مشارکت بیشتر شود رئیس جمهور آینده قدرت بیشتری برای اداره کشور خواهد داشت.

اختصاص کانال به نامزدها در سامانه تلوبیون

وی اضافه کرد: تلاش ما نیز این است که با استفاده از همه توان خود، تلاش کنیم تا سطح مشارکت افزایش یابد تا توان رئیس جمهور آینده برای اداره کشور بالا برود. همچنین در سامانه تلوبیون به همه نامزدها کانال اختصاص خواهیم داد و بنابراین همه زیر ساخت‌ها در کلیه حوزه ها در حال آماده سازی است.

جبلی در پایان عنوان کرد: با توجه به آسیب‌های دوران گذشته در زمان انتخابات ریاست جمهوری تلاش خواهیم کرد که این آسیب‌ها مرتفع شوند.

انتهای پیام/



منبع