رفع مشکلات مناطق سیل زده خراسان جنوبی، تکلیف مدیران است

وی با بیان اینکه مردم مناطق سیل زده باید از حالت اضطرار در بیایند، بیان کرد: اگر جاده در منطقه ای بسته است، باید بازگشایی شود و رفع موارد اینچنینی در داخل استان شتاب بگیرد.

به گفته وی؛ باید پیش بینی‌های هواشناسی پیرامون بارندگی ها را جدی گرفته و در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی همچنین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان را مکلف کرد؛ با توجه به اعلام بارندگی‌های پیش رو و هشدار سطح نارنجی هواشناسی و نیز به منظور رفع سریع مشکلات و جلوگیری از بروز هر حادثه ای، بازدید فوری از بندهای خاکی سطح شهرستان زیرکوه که بر اثر بارندگی‌های اخیر سرریز شده و احتمال شکستگی آنها وجود دارد را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

استاندار با ذکر این نکته که بارش باران برخی از شهرستان‌های ما از جمله زیرکوه را در معرض سیلاب قرار داده و خسارت‌هایی به همراه داشته است، گفت: از همان ساعات ابتدایی سیلاب همه گروه‌ها از جمله فرمانداران، هلال احمر، نیروهای مسلح و … پای کار بودند و صحنه‌های بسیار خوبی را خلق کردند و همدلی‌هایی را به نمایش گذاشتند.

قناعت ادامه داد: در نهایت هم سازمان سنجش اعلام کرد نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۳ برای داوطلبان مناطق سیل زده خراسان جنوبی ۲۱ اردیبهشت ماه تکرار می‌شود.

استاندار با اشاره به دغدغه دانش آموزان بازمانده از کنکور هم گفت: برای رفع این مشکل از همان دقایق ابتدایی کار را پیگیری کردیم، بنده به عنوان استاندار با رئیس سازمان سنجش در همان روز گفتگو و مکاتبه کردم و رئیس سازمان سنجش هم تأکید کرد که به این جوانان آرامش بدهید و ما تصمیمات بسیار خوبی را برای آنان خواهیم گرفت.

بخوانید:  غنا؛ الماس‌های سیاه

 

به گزارش خبرگزاری برنا ازخراسان جنوبی؛ جواد قناعت که عصر روز چهارشنبه برای بازدید از مناطق سیل زده استان به شهرستان زیرکوه سفر کرده بود، در ستاد مدیریت بحران استان که در انتهای برنامه های این سفر پیش بینی شده بود، ۱۸ مصوبه را برای بهبود شرایط مردم به مدیران تکلیف کرد. وی با بیان اینکه هفته گذشته شاهد بارش رحمت الهی در استان بودیم که موجب شادی و نشاط مردم شد، تصریح کرد: این باران‌ها موجب ذخیره آب در سفره‌های آب زیر زمینی استان شد. 

همچنین مصوب شد؛ شرکت آبفای خراسان جنوبی نسبت به رفع مشکلات انسداد خطوط انتقال آب در کوتاه مدت اقدام کند و بحث غرامت بلاعوض بیمه ساختمان‌های مسکونی خسارت دیده بعد از ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک اقتصاد و دارایی و مدیریت بحران در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

در این جلسه مقرر شد؛ از محل اعتبارات ماده ۱۸ قانون مدیریت بحران دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اجاره ماشین آلات و خرید امکانات برای امور اضطراری اقدام شود.

قناعت با اشاره به بازدیدهایی که از مناطق سیل زده شهرستان زیرکوه انجام شده بود، متذکر شد: اقدامات مرتبط در این باره را باید به سه بخش تقسیم کرد؛ اقدامات مورد نیاز در موقع سیل در راستای کمک به مردم در لحظه وقوع حادثه، اقدامات مورد نیاز در میان مدت و رفع نیازهای فعلی و بخش سوم نیز ارزیابی کامل و جامع از خسارت‌ها و بازسازی‌ ها ست که به عنوان اقدامات مورد نیاز در بلند مدت باید پیگیری و انجام شود.

خبرنگار:مرضیه شهریاری

بخوانید:  ۵۰ درصد پروازهای نوروزی از دو فرودگاه مهرآباد و مشهد انجام شده است



منبع