رفع چالش های میراث فرهنگی و اوقاف در استان قزوین در اولویت قرار گیرد

فاطمه محمدبیگی دیگر نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: طرح توسعه مرقد چهارانبیاء که در دیپلماسی جهان اسلام و سایر مکاتب می تواند مورد توجه قرار گیرد به اعتبارات ملی نیاز دارد که باید پیگیری شود.

وی گفت: اگر موضوع تخریب بنای در حال احداث در کنار دروازه تاریخی «درب کوشک» قزوین تعیین و تکلیف نشود سوال از وزیر را مطرح خواهیم کرد.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در حوزه میراث فرهنگی و اوقاف چالش هایی در استان داریم که بایستی در سفر وزیر محترم حل و فصل شده و مردم از بلاتکلیفی خارج شوند.

وی بیان کرد: نظر مجمع نمایندگان استان همراهی در توسعه شتابان استان است و در این زمینه هیچ اختلافی نداریم و با جدیت پیگیر امور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص سهمیه آب باغستان سنتی قزوین و تامین ردیف اعتباری برای آن از دیگر مطالبات است و در خصوص اجرای ادامه مسیر تقاطع امام رضا(ع) لازم است موضوع حفظ باغستان و کاشت درختان جایگزین در مسیر احداث پل مورد توجه شهرداری قرار گیرد.

در ادامه نمایندگان تشکل های مردمی مطالبات و دیدگاههای خود را در خصوص مشکلات بافت فرسوده، صیانت ز باغستان، بیمه نبودن راهنمایان گردشگری، بسته بودن بناهای تاریخی، حمایت از هنرمندان صنایع دستی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در سفارتخانه ها برای معرفی ظرفیت های استان و نیز پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای احداث و توسعه هتل و مجتمع های گردشگری مطرح کر

image_2022_8_4-18_19_36_73_tTj

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ نشست فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سمنهای این بخش با عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه با حضور استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و معاونان استاندار در سالن اجلسات استانداری قزوین برگزار شد.

بخوانید:  افتتاح یک باب مدرسه غیردولتی در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه در هفته بزرگداشت مقام معلم

image_2022_8_4-19_7_47_411_gXi

image_2022_8_4-19_6_11_656_OmD

محمدبیگی درخصوص ظرفیت های گردشگری هم اظهارداشت: چشمه های آبگرم در کوهین و آبگرم و قلاع تاریخی در الموت ظرفیت های گردشگری مناسبی هستند که باید مورد توجه ویژه وزیر قرار گیرد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: به نظر می رسد در کنار حفظ بافت تاریخی در محله بلاغی، می توانیم مشکلات ناشی از اعمال محدودیت های ساخت و ساز در این محله و مشکلات ترافیکی آن را برطرف کنیم. 

وی یادآورشد: ساماندهی محوطه تاریخی خله کوه تاکستان از دیگر مطالبات مردم تاکستان است که با دستور وزیر باید ساماندهی شود.

وی در عکس العمل تهدید فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین که گفت در صورت حل نشدن مشکلات استان طرح سوال از وزیر را مطرح خواهد کرد گفت: آقای ضرغامی را از سوال نترسانید ایشان هم اهل پاسخگویی و هم اهل مشورت و رسانه ای است و ما از ایشان و عملکردشان دفاع می کنیم.

وی بیان کرد: طرح توسعه امامزاده حسین(ع) نیمه تمام است و سوء مدیریت ها موجب شده ساکنان بافت محله اصیل دباغان قزوین با مشکلات زیادی روبرو شوندکه انتظار داریم گره گشایی از این مشکل در اولبویت قرار گیرد.

این نماینده تصریح کرد: دریاچه اوان بیش از  ۲ ماه است که با دستور دادستانی پلمب شده و  گردشگران قادر به استفاده از آن نیستند و از وزیر انتظار داریم برای حل این موضوع نیز پیگیری لازم را انجام دهد.

رجب رحمانی در این نشست اظهارداشت: قزوین دارالمومنین است و در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری و چشم اندازهای طبیعی ظرفیت هایی دارد که اگر مورد توجه قرار گیرد می تواند به رونق گردشگری کشور هم کمک کند.

بخوانید:  پاسخ سیمافیلم به حواشی دیالوگ‌های سریال «هفت سر اژدها»

انتهای پیام



منبع

رحمانی بیان کرد: حفظ باغستان سنتی قزوین بسیار اهمیت دارد اما بیش از 20 هزار هکتار باغ انگور در تاکستان همچنان مورد بی مهری است و به نظر می رسد باید به این ظرفیت که معیشت هزاران نفر را تامین می کند هم به عنوان میراث طبیعی اهمیت دهیم و از آن صیانت کنیم.