رمز بقا و ثبات نظام اسلامی در گرو نهادینه شدن فرهنگ شهید وشهادت در جامعه است



به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران، یوسف نوری در جلسه ستاد کنگره شهدای مازندران، بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود:‌ رمز بقا و ثبات نظام اسلامی در گرو نهادینه شدن فرهنگ شهید وشهادت در جامعه است و برای تحقق این مهم باید از تمام امکانات و ظرفیت های موجود به شکل مطلوب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران، مهرماه امسال در ساری برگزار خواهد شد، اظهار داشت:‌ برنامه ریزی برای برگزاری این کنگره از ماه ها پیش آغاز شده و سپاه کربلای مازندران نیز کار تدارک آن را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه با هدف هرچه باشکوهتر برگزار کردن این کنگره، علاوه بر بهره گیری مطلوب از ظرفیت ها و امکانات موجود، تمام دستگاه های اجرایی استان نیز باید با همدلی و مشارکت، پای کار باشند، تصریح کرد: کنگره ملی شهدای مازندران باید پرمحتوا و با رویکرد فرهنگی، هنری و ‌آموزشی برگزار شود و برای تحقق این مهم باید از ظرفیت تمام دستگاه‌ها، هیات های مذهبی و گروه های مردم نهاد نیز به شکل مطلوب استفاده کرد.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه دیار علویان با برپایی یادواره های شهدا در طول سال در سطح کشور پیشتاز است، اظهار کرد: رزمندگان این استان و همچنین سپاه کربلای مازندران در هشت سال دفاع مقدس با گذشت و ایثار در برابر دشمن بعثی، حماسه ای جاوید در تاریخ پرفروغ ایران اسلامی ثبت و ضبط کردند.

نوری، یکی از ویژگی های ممتاز در برگزاری این کنگره را تصحیح آمار و تعداد شهدای مازندران در هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت که با تلاش های صورت گرفته، زمینه ای فراهم شد تا شهیدان مازندرانی که در جای دیگر تدفین شده اند و نام شان قبلا در این مراسم نبوده، اکنون اضافه شد و در این کنگره از مقام شامخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید تجلیل خواهد شد.

بخوانید:  پیشرفت شبکۀ ملی اطلاعات در گرو همکاری بخش دولتی و خصوصی

وی از تشکیل و فعالیت ۲۱ کمیته و راه اندازی دبیرخانه کنگره ملی بزرگداشت ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران با هدف برگزاری مطلوب این رویداد مهم در استان خبر داد و افزود: تالیف و نشر کتاب متعدد دفاع مقدس، تولید فیلم و سریال و نمایش‌های بزرگی میدانی و خیابانی از جمله اقدامات مهم برای بزرگداشت نام و انتقال پیام شهدا در جامعه بوده است.

انتهای پیام



منبع