روز جهانی مرد ۱۴۰۲ چه روزی است؟

روز ۵ جمادی الاول سال ۱۴۴۵

تاریخ دقیق روز جهانی مرد در تقویم میلادی:

به گزارش برنا؛ در تقویم جهانی روزی به همین مناسبت انتخاب شده تا از این اسوه های قدرت و صلابت قدردانی شود، در ادامه با تاریخ روز جهانی مرد در تقویم سال ۱۴۰۲ و علت نامگذاری این روز آشنا خواهیم شد.

تاریخ دقیق روز جهانی مرد در تقویم ۱۴۰۲

تاریخ دقیق روز جهانی مرد در تقویم شمسی:

روز ۱۹ نوامبر سال ۲۰۲۳

علت نامگذاری روز جهانی مرد

همچنین این مناسبت نشان می‌دهد که همه مردها آدم‌های زورگو و منفعت طلبی که در ذهن اکثریت جنس مخالف وجود دارد، نیستند.

روز یکشنبه ۲۸ آبان سال ۱۴۰۲

تاریخ دقیق روز جهانی مرد در تقویم قمری :

روز جهانی مرد روزی است که همه از مردهایی که هر روزه در محل کار خود جهت تلاش و فداکاری برای خانواده و کشور خود مشغول به فعالیت هستند و سعی می‌کنند به عنوان یک شهروند جامعه نقش سازنده‌ای را هم برای خانواده خود و هم برای جامعه ایفا کنند، جشن بگیرند.

نماد مردان

این روز فرصتی را برای همه مردان فراهم می‌کند تا نشان دهند که آنها همواره به جامعه و خانواده خود کمک می‌کنند و در مراقبت از فرزند خود به همسرشان یاری می‌رسانند.

نماد مردان، نماد مریخ دایره‌ای است که یک فلش در گوشه سمت راست بالا وجود دارد. از این نماد در متن‌های باستانی برای نمایش سپر و شمشیر جنگ استفاده می‌شد.

سیاره مریخ به عنوان نماد آهنگ طبیعی مرگ و زندگی شناخته می‌شود به همین دلیل از مریخ به عنوان سمبل مردانگی، حرکت، تلاشگر، قدرتمند، متمرکز، هدف گرا، پرخاشگر، مشتاق و با انرژی یاد می‌شود.

بخوانید:  طرح آیفون ۱۵ لو رفت+عکس



منبع

این روز تاریخ تولد پدر ژروم تیلوکسینگ است. همچنین در همین تاریخ در سال 1989 تیم فوتبال توباگو کاپ جهانی را دریافت کرد.

هدف از نامگذاری روز جهانی مرد

هدف از برگزاری روز جهانی مرد را می‌توان در تمرکز بر سلامت مردها، بهبود روابط، ترویج برابری جنسیتی و همچنین نشان دادن نقش مثبت مرد در جامعه دانست.

این نماد علاوه بر مشخص کردن جنس مذکر، برای نشان دادن سیاره مریخ و عنصر آهن در شیمی هم استفاده می‌شود. از این نماد همچنین برای نشان دادن مارس (خدای روم)، آرس (خدای یونان)، لوگوی کارخانه ولوو و سرویس‌های بهداشتی مردان استفاده می‌شود.

روز جهانی مرد بعد از ۷ فوریه سال 1994 توسط “توماس استر” پایه گذاری و در تاریخ ۸ فوریه 1991 میلادی به تصویب رسید. در واقع بعد از وقایع آن تاریخ تصمیم گرفته شد یک روز را به عنوان روز جهانی مرد اختصاص دهند.