روند صادرات مشتقات نفتی در استان قزوین تسهیل شد

وی در خصوص دستاوردهای احداث گمرک اختصاصی صادرات مشتقات نفتی گفت: با توجه به فضای محدود و نداشتن محوطه مناسب در گمرک قزوین برای نگهداری کامیونها، تانکرها و حاملهای مشتقات نفتی که پرخطر و قابل اشتعال است، قرارگرفتن آنها در مجاورت سایر کالاها و انجام تشریفات گمرکی کامیونها در کنار مواد اولیه واحدهای تولیدی که برخی از آنها تولید کننده مواد شیمیایی هستند نگران کننده بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در پنجمین روز از ایام الله دهه فجر، در مراسمی با حضور رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، اعلایی استاندار قزوین، عباسپور نماینده مردم بویین زهراو آوج در مجلس شورای اسلامی، ادیب رامندی فرماندار بویین زهرا،  نادری مدیرکل گمرک قزوین، معاون امور گمرکی و معاون توسعه مدیریت و منابع، مسئول حراست و  جمعی از مسئولان گمرکی، هیئت مدیره ومدیر عامل شهرک صنعتی پاسارگاد، عبدیان رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از فعالین اقتصادی استان، واحد گمرکی اختصاصی  صادرات مشتقات نفتی در شهرک صنعتی پاسارگاد (چرم سازی سابق ) افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
 
سعید نادری مدیرکل گمرک استان قزوین در این مراسم اظهارداشت: با افتتاح این واحد گمرکی روند صادرات مشتقات نفتی در استان با سرعت و سهولت بیشتری انجام می شود.

این مسئول گفت: با پیگیری گمرک استان و حمایت استاندار محترم با اختصاص زمینی به مساحت ۱۰ هکتار موافقت اولیه برای اجرای فاز اول ۲ هکتارآن عملیاتی شد.

گفتنی است؛ این گمرک در شهرک صنعتی پاسارگاد در مساحت ۱۰ هکتار راه اندازی خواهد شد که هم اکنون ۲ هکتار آن عملیاتی شده است.

بخوانید:  پایان نامه های دانشجویی را وارد حوزه عملی کنیم

نادری از حمایت استاندار و نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان بویین زهرا و دستگاه قضایی و رئیس اتاق بازرگانی در راه اندازی گمرک تحخصصی در شهرک صنعتی پاسارگاد تشکر و قدردانی کرد.

مدیرکل گمرک قزوین در خصوص مزیت های راه اندازی واحد اختصاصی گمرک بیان کرد: کاهش فاصله و هزینه حمل و نقل بین مبدا و مقصد، افزایش امنیت و کنترل بر روی تانکرها در شهرک صنعتی، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی برای منطقه، توجه و اهمیت ویژه در مدیریت بحران، ساماندهی و ایجاد بستر و امکانات رفاهی مناسب برای رانندگان از جمله مزیت های انتقال تانکرهای حامل مشتقات نفتی به شهرک صنعتی پاسارگاد است.

در این شهرک ۵۰ شرکت با اشتغال بیش از یک هزار نفر فعالیت می کنند.

انتهای پیام



منبع

نادری تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد واحدهای تولیدی صادرکننده مشتقات مایع نفت و گاز و درخواست هایی که از استانهای همجوار زنجان، البرز و گیلان مواجه بودیم همواره  گمرک قزوین به دلیل نداشتن ظرفیت لازم برای پذیرش تمام محصولات نفتی و مراجعه آنها به ادارات گمرک استانهای همجوار، احداث و راه اندازی گمرک تخصصی صادرات مشتقات نفتی برای واحدهای تولیدی متقاضی در  شهرک صنعتی پاسارگاد( چرم سازی سابق ) در الویت قرارگرفت.

وی اظهارداشت: هیئت بازرسی و فنی از دفاتر ستادی گمرک ایران در خصوص ایجاد این واحد گمرکی بازدیدهایی داشتند و در جریان کمبودها و نیازها قرار گرفتند و با تدبیر و حمایت رئیس کل گمرک  جناب آقای رضوانی فر که همواره حامی تولید هستند تاکید ویژه ای بر تسهیل صادرات غیر نفتی صورت گرفت و این مجموعه آماده بهره برداری شد.

بخوانید:  نماهنگ «مثل ستاره» با نوای عبدالرضا هلالی منتشر شد