پایان نامه های دانشجویی را وارد حوزه عملی کنیم

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در ادامه با تاکید بر این واقعیت که حقوق عمومی و حقوق اساسی، پایه و بنیان هر جامعه را تشکیلمی‌دهد چرا که از حقوق و تکالیف افراد و جامعه صحبت می‌کند، افزود: مسئله مهم این است که ما موضوعات و مباحث را از حوزه نظریبه حوزه اجرا وارد کنیم، البته عموما اخلاق نظری و فلسفه نظری را به خوبی بیان می‌کنیم و درباره‌اش بسیار خوب سخن می‌گوییم، اماباید ببینیم در حوزه اجرا چگونه هستیم، زیرا ورود از حوزه نظر به حوزه عمل در جامعه بسیار مهم و اساسی است. ما در حوزه اجرانمی‌توانیم منتظر نسخه دیگران باشیم بلکه باید با توجه به شرایط و خصوصیات خاص جامعه خودمان عمل کنیم.

انتهای پیام/



منبع

عضو حقوقدان شورای نگهبان در خاتمه ضمن تقدیر از برگزارکنندگان سومین رقابت علمی شبیه‌سازی شورای نگهبان، برایشرکت‌کنندگان این رقابت علمی آرزوی موفقیت و پیروزی کرد وخاطر نشان کرد: امیدوارم برگزاری چنین رویدادهایی باعث آشنایی بیشتر جامعهعلمی کشور با جایگاه و عملکرد نهاد شورای نگهبان شود.

کدخدایی با اشاره به اینکه اغلب در دانشگاه‌ها پایان‌نامه‌هایی از سوی دانشجویان ارائه می‌شود که بیشتر جنبه نظری دارد و بایدتلاش کنیم که اینها را در حوزه عملی وارد شوند، افزود: در مراکز علمی و آموزشی مباحث علمی باید با حوصله دنبال شوند و از کارهایشتاب‌زده پرهیز شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان  شورای نگهبان در مراسم افتتاحیهسومین دوره رقابت علمی شبیه‌سازی شورای نگهبان، ضمن تقدیر از گروه‌های حاضر در این رقابت علمی، بر اهمیترقابت‌های شبیه‌سازی تاکید کرد و گفت: واقعیت این است که در کشور ما مباحث حقوق عمومی و حقوق اساسی مغفول مانده و زیادمورد توجه قرار نگرفته و به درستی تبیین نشده است. در ابتدای انقلاب اسلامی و در زمان تدوین قانون اساسی بحث‌های بسیار جدی وخوبی درباره حقوق اساسی انجام می‌شد، اما متاسفانه در دهه‌های بعد شاهد کم توجهی به موضوع حقوق اساسی و عمومی بودیم کهشاید نتوانیم دلیل مشخصی برای این امر پیدا کنیم. آن شرایط باعث شد در مقاطعی مجبور شویم دانشجویان را به خارج از کشوراعزام کنیم اما اکنون دیگر ضرورتی نیست و در این امر مشکلی نداریم، علاوه‌ بر این در حوزه آموزش و ترویج قانون اساسی و عمومیپیشرفت‌های خوبی نیز داشته‌ایم و باید این راه را ادامه دهیم. نکته مهم و اساسی این است توجه افرادی را که کمتر به حقوق اساسی وعمومی توجه دارند به این موضوعات جلب کنیم و این مهم از عهده شما دانشجویان حقوق برمی‌آید.

بخوانید:  زمان واریز یارانه اسفند ماه 1401اعلام شد