ساخت و تولید پالایشگاه در دولت قبل متوقف شد/ ناترازی بنزین نتیجه تفکر غلط دولت روحانی اس

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره متنوع سازی سبد سوختی کشور از جمله CNG گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد انرژی برق ما از انرژی گاز تامین می‌شود و همچنین بنزین و گازوئیل برای ما مخاطراتی را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: به واقع باید این سوال را از آقای زنگنه پرسید که چرا ژاپنی‌ها، کره‌ای ها، آلمانی‌ها که یک قطره نفت خام ندارند، یازده میلیون پالایشگاه ساخته اند تا نفت را تصفیه و بنزین و گازوئیل تولید کرده را به دنیا بفروشند. خب این جای سوال دارد که آیا این کشور‌ها عقلشان نمی‌رسید و یا اینکه فقط آقای زنگنه می‌فهمید که پالایشگاه سازی کثافت کاری است!

وی با بیان اینکه تولید پالایشگاه در دولت قبل متوقف شد، بیان کرد: این مسئله باعث شد تا ما با ناترازی در بخش گاز و نفت مواجه شویم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین حتما ما باید تنوع بخشی به سبد سوختی کشور را مدنظر قرار دهیم و به سمت برق خورشیدی و برق بادی حرکت کنیم. همچین ما در بحث CNG قدم‌های خوبی برداشتیم و جز کشور‌های پیش رو در CNG هستیم. با این حال به دلیل اینکه ما در فصول سرد سال با کمبود گاز مواجه می‌شویم اساسا دیگر نمی‌توانیم وابستگی مان را به گاز افزایش دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال این تفکر قالب در دولت قبل باعث شد تا ما با ناترازی شدید در تولید بنزین مواجه شویم. همچنین آقای زنگنه در اقدام دیگر حتی زیرساخت کارت سوخت را نیز جمع کرد که به حداقل شفافیت در این زمینه نیز لطمه زد.

بخوانید:  لحظه جذاب رهاکردن عقاب در استادیوم

انتهای پیام/



منبع

 

وی با بیان اینکه این موارد به نوعی ترک فعل بوده و دستگاه‌های امنیتی باید در این زمینه پاسخگو باشند، گفت: امید داریم دستگاه قضایی و امنیتی در این بخش وارد میدان شود.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه و نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، با اشاره به عدم توسعه ظرفیت پالایشگاهی کشور در دولت قبل و تاثیر آن بر ناترازی فعلی بنزین کشور، اظهار داشت: متاسفانه آقای زنگنه در دولت قبل و با صراحت تمام می‌گفت که ترک فعل انجام داده اش، نساختن پالایشگاه است و تاکید داشت که پالایشگاه سازی کثافت کاری است!