سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود

معاون عمرانی استاندار گفت:به عنوان یک ضرورت و اقدام اساسی باید تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار شهرداران و دهیاران قرار گرفته و سند جامع مدیریت پسماند استان تهیه و مبنای اقدامات آتی قرار گیرد.

سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود

وی تاکید کرد: به عنوان یک ضرورت و اقدام اساسی باید تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار شهرداران و دهیاران قرار گرفته و سند جامع مدیریت پسماند استان تهیه و مبنای اقدامات آتی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام، سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام درجلسه کار گروه پسماند باحضور ریس سازمان محیط زیست کشور، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی حوزه پسماند عادی و صنعتی و پدیده ریزگردها در استان، عنوان کرد: بکارگیری همیاران محیط زیست در ایام اربعین حسینی (ع) در حفاظت، پیشگیری و فرهنگ‌سازی محیط زیست ضروری است.

هژبری گفت: مکان‌یابی جایگاه پسماند ویژه که از سال ۸۶ شروع شده بود در پایان سال ۱۴۰۲ نهایی شد و ۲ نقطه در استان برای پسماندهای ویژه اختصاص یافته که باید زمینه حضور سرمایه‌گذار برای احداث و بهره‌برداری آن‌ها فراهم شود. 

 



منبع

انتهای پیام

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام اعلام کرد: در استان روزانه ۷۷۴ تن زباله عادی تولید شده و سالانه ۵۸۷۰ تن زباله صنعتی و ۷۳۰ تن زباله عفونی تولید می‌شود.

بخوانید:  اجرای 180 هزار مترمربع فضای سبز/ ضرورت تخصیص سهم فضای سبز کرمان از پساب فاضلاب