سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب آغاز به کار کرد

همچنین طبق ضوابط نمایشگاه کتاب، ناشران حاضر در بخش حضوری کتاب‌های منتشر شده تا ۵ سال پیش را باید برای عرضه بگذارند، اما ناشران مجازی می‌توانند کتاب‌های ۱۰ سال گذشته را نیز به فروش برسانند.

گفتنی است؛ آیین افتتاح رسمی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، ساعت ۱۵ (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی و اصحاب صنعت نشر کشور، در «کوشک کتاب» واقع در شبستان مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مانند سال گذشته با الگوی عرضه کتاب در دو قالب مجازی و فیزیکی برگزار می‌شود، اما بر اساس گفته مسئولان ویترین‌داران حاضر در نمایشگاه کتاب نمایشگاه امسال از ۲۱۰ کتابفروشی سال گذشته به ۳۶۰ کتابفروشی افزایش پیدا کرده است. ناشران حاضر در بخش فیزیکی ملزم به حضور در بخش مجازی نیز هستند؛ اما ناشرانی که برای حضور در بخش مجازی ثبت‌نام کرده‌اند، الزامی برای عرضه کتاب در بخش فیزیکی ندارند.

لازم به ذکر است که امسال نیز میزان تخفیف در دو بخش حضوری و مجازی نمایشگاه تا سقف ۱۰ درصد تعیین شده است. همچنین تسهیلاتی برای دانشجویان، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و طلاب اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/



منبع

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب، امروز؛ ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.

نمایشگاه کتاب به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور در سی‌وپنج سالگی خود با حضور ۲ هزار و ۷۰۰ ناشر داخلی (در دو بخش مجازی و فیزیکی) و حدود ۶۰ ناشر خارجی، تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه میزبان مخاطبان خواهد بود.

بخوانید:  راهکار اتحادیه اروپا برای کاهش مصرف برق شهروندان