شجره طیبه بسیج از ثمرات انقلاب اسلامی است

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته مبارک بسیج گفت: شجره طیبه بسیج از ثمرات مبارک و شیرین انقلاب اسلامی است.

امام جمعه کمالشهر گفت: بانوان جامعه ما مفتخرند که در طول تاریخ انقلاب اسلامی به آن حضرت تاسی کردند. هم در جریان اصل پیروزی انقلاب و هم در ۸ سال دفاع مقدس با بذل و مال و فرزند و تلاش زینبی وار راه آن حضرت را ادامه داده اند.

وی ادامه داد: ایشان مادر دوشهید و خواهر چند شهید و دختر شهید، مظهر شجاعت و صلابت بود که با جهاد تبیین خود عاشورا و نهضت خونین برادرش را زنده نگه داشت.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) آن پرستار دلسوز و مهربان، هم برای مردان و هم به ویژه برای زنان جامعه ما الگوست.

انتهای پیام



منبع

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، حجت الاسلام محمود نورپور در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کمالشهر ضمن تبریک ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علی‌ها و روز پرستار و همچنین قدردانی از زحمات ارزشمند پرستاران عزیز به ویژه در دوران سخت کرونا اظهار کرد: مسئولین محترم مشکلات این قشر زحمتکش و فداکار را برطرف کنند.

امام جمعه کمالشهر با اشاره به اینکه شجاعت دختر امیر مومنان علی (ع) هم زبانزد عام و خاص است، افزود: شجاعت یعنی اینکه در جزر و مد روزگار و حوادث سخت، صبر و استقامت ورزیدن، نلرزیدن و صحنه را خالی نکردن.

امام جمعه کمالشهر متذکر شد: باید تلاش کرد فرهنگ بسیجی و روحیه بسیجی‌گری بر کشور حاکم شود که در این صورت کشور از هر جهت بیمه خواهد شد.

بخوانید:  چابک سازی نظام اداری با جدیت دنبال شود

خطیب نماز جمعه درباره عظمت وجودی حضرت زینب کبری سلام الله علی‌ها گفت: در میان همه فضائل وکمالات عقیله بنی هاشم (س) سه ویژگی خیلی برجسته است: معرفت، بصیرت و شجاعت معرفت آن حضرت به توحید ناب؛ به خدا، به رسول خدا، به عالم غیب، به عقاید حقه و به امام زمان خویش در حد اعلاست.

وی بیان کرد: همان بسیجیانی که با ایثار و فداکاری خود سوسنگرد‌ها و خرمشهر‌ها را آزاد کردند و با فداکاری خود از کرامت مردم استقلال و آزادی و تمامیت ارضی کشور صیانت نمودند.

وی با اشاره به اینکه بصیرت آن حضرت هم مثال زدنی است، بیان کرد: بصیرت یعنی آگاهی عمیق و همه جانبه، یعنی هوشیاری، تیز بینی، دشمن شناسی، تشخیص درست حق و باطل و تجزیه و تحلیل حوادث. آن حضرت در میدان بصیرت بزرگ معلم بصیرت است و بعد از حادثه کربلا چه زیبافرمود: ما رایت منه الا جمیلا!

حجت الاسلام نورپور بیان کرد: آری کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود؛ سر نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود. آن خطبه غرا و دشمن شکنی که در مجلس یزید ایراد نمود در آن شرایط سخت و اسارت همه را به اعجاب وادار نمود.

حجت الاسلام نورپور ادامه داد: بسیجیان عزیز همواره مفاهیم ایثار، عشق، شجاعت، اخلاص، ولایت مداری و تکلیف محوری را معنا و تفسیر کرده‌اند و امید است که مسئولین محترم در هر لباس و رده‌ای که هستند ادامه دهنده راه مقدس بسیجیان شهیدمان باشند.