شناسایی 1 هزار و 150 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در لرستان

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان با اشاره  به طرح برخورد با متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز ، اظهار کرد: 1150 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در ده  ماهه  سال ۱۴۰۲ شناسایی ، و برای متخلفان اخطار صادر شده و توقف عملیات صورت‌گرفته است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

سرهنگ مویدی، بیان کرد: بیشترین تغییر کاربری‌های غیرمجاز ثبت شده در سامانه cms  مربوط به شهرستان‌ خرم‌آباد با تعداد 566بوده است.

انتهای پیام 



منبع

وی تصریح کرد: 276 مورد تبصره ۲ ماده ۱۰  به‌دنبال شناسایی‌ها و صدور اخطاریه‌ها برای تغییر کاربری اراضی در  ده ماهه سال ۱۴۰۲  اجرا شده،  که بیش از 105 هکتار از اراضی زراعی و باغی استان به حالت اولیه اعاده وضع شده که نسبت مشابه سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان، گفت: گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی در سطح استان لرستان فعال هستند و با گشت مستمر و باهدف جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ و یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.