شهرداری نهضت مناسب سازی معابر و پیاده روسازی را اجرا کند 

شهرداری نهضت مناسب سازی معابر و پیاده روسازی را اجرا کند 

رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین گفت: باید پیاده روها مکانی برای تردد امن عابران و همه اقشار جامعه باشد و هیچ کسی آسیب نبیند و از سویی رفاه حال و امنیت آسیب مندان لحاظ شود. 

 

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فاطمه اشدری ن  در صحن علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه شهرداری مبنی برمجوز ساخت در اراضی قولنامه ای با کاربری های عمومی دراسماعیل آباد گفت:اگر شعارمان برمبنای عدالت در توسعه خدمات شهری است باید کاربری های فرهنگی،ورزشی وفضای سبز را در تمام نقاط شهری با اولویت نواحی کمتر برخوردار ایجاد کنیم. 
 
وی ادامه داد:رویکرد انسان محوری و عدالت خدمات شهری دو نکته مهمی است که در بودجه امسال برآن تاکید داشتیم که باید مورد توجه قرار گیرد. 
  
اشدری خاطر نشان کرد: می توانیم امتیازاتی برای این زمینهایی که کاربری عمومی دارند درنظر بگیریم و با مالکین آنها توافقاتی را داشته باشیم تا هم مالکین به حق خود برسند  و هم  با آزاد شدن برخی از زمینها  سرانه های فرهنگی و ورزشی در این منطقه تامین و حفظ شود. با این رویکرد می‌توان به تامین منابع زمین با کاربری های عمومی مورد نیاز در مناطق مشابه از جمله شهرک مهدیه و نواحی منفصل پاسخگو شد . 
 
رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهرقزوین در بخش دیگری از سخنانش برلزوم توجه مدیریت شهری به موضوع مناسب سازی و توجه به حضور بی دغدغه افراد توانخواه در شهر تاکید کرد وگفت: متاسفانه علی رغم تمامی تذکرات اعضای شورا پیرامون این موضوع مهم،اما توجه جدی نمی شود و همچنین پیشنهادات عملیاتی مشاور شهردار در امور مناسب سازی که پس از بازدید میدانی برای ر فع موانع ارائه می شود نیز  اغلب محقق نمی گردد. 
  
وی گفت:  پیشنهاد می شود در یکی از جلسات صحن شورا آقای مهندس رجبی مشاور شهردار در امور مناسب سازی حضور داشته باشد تا موارد و پیشنهادات را از زبان ایشان بشنویم. 
 
اشدری همچنین خواستار توجه به اجرای مطالبه شورا پیرامون نهضت پیاده روسازی و ساماندهی معابر شهری شد وگفت: باید پیاده روها مکانی برای تردد امن عابران و همه اقشار جامعه باشد و هیچ کسی آسیب نبیند و از سویی رفاه حال و امنیت آسیب مندان لحاظ شود. 
  
وی در ادامه بر لزوم حضور مستمر شهردار قزوین در جلسات صحن شورا تاکید کرد و افزود: حضور شهردار قزوین باعث خواهد شد تا مطالبات ضروری مردم سریع تر و موثرتر محقق شود  و این موضوعی است که در دوره شهرداران قبل نیز اتفاق می افتاد و اثر بخش و برای شهروندان عزیز ملموس بود. 

بخوانید:  باز های باقیمانده برای ما بسیار مهم است

انتهای پیام



منبع