عزم جزم دولت برای اجرای قانون دریافت مالیات از خانه های خالی/ فعلا ۱۰۰ خانه ای ها دست به فروش شدند

 

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مصوبه‌ای را درخصوص مالیات خانه‌های خالی ابلاغ و اولویت‌ها را تعیین کرد. طبق این مصوبه در ابتدا افراد حقیقی و حقوقی که بیش از ۱۰۰ واحد خالی داشته باشند، در اولویت نخست معرفی به سازمان امور مالیاتی قرار دارند و در  اولویت بعد مالکان واحدهای خالی یکصد تا ۵۰ خانه خالی، اولویت سوم مالکان ۵۰ تا ۲۰خانه خالی، اولویت چهارم مالکان ۲۰ تا ۵ خانه خالی، اولویت پنجم ۵ تا ۲ خانه خالی و در نهایت مالکان واحدهای یک تا دو واحد مسکونی خالی در اولویت شناسایی و معرفی به سازمان امور مالیاتی و اخذ مالیات هستند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

عزم جزم دولت برای اجرای قانون دریافت مالیات از خانه های خالی/ فعلا 100 خانه ای ها دست به فروش شدند

مسکن


آیا این خبر مفید بود؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش  قابل توجهی از واحدهای مسکونی خالی استان تهران در شهر جدید پردیس، پرند و منطقه ۲۲ قرار دارد. شنیده می‌شود یک فرد حقیقی در پردیس بیش از ۱۰۰ آپارتمان خریداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، بر اساس صحبت‌های مشاوران املاک، حجم سرمایه‌گذاری به قصد نگهداری در بازار مسکن کاهش یافته است. یکی از دلایل این موضوع می‌تواند اعلام خبر دریافت مالیات از خانه‌های خالی باشد.

گفته می‌شود که تا کنون حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور به سازمان امور مالیاتی معرفی شده که اولویت، شناسایی واحدهای آن دسته از مالکانی است که بیش از ۱۰۰ خانه‌ی خالی در اختیار دارند. این خبر بدان معناست که احتمالا صدها نفر در ایران مالک بیش از ۱۰۰ خانه خالی هستند و عمدتا واحدها را احتکار کرده‌اند.

بخوانید:  فقط با استفاده از یک ماده لکه خون را از لباس یا مبل به راحتی پاک کنید!


|





منبع

قانون مالیات خانه‌های خالی از آذرماه ۱۳۹۹ به تصویب رسیده اما قرار است پس از وقفه تقریبا سه ساله ناشی از نبود مکانیزم شناسایی، از ۱۵ شهریور امسال به شکل جدی اجرایی شود. از نظر سیاست‌گذار و قانون‌گذار مالکیت ده‌ها واحد مسکونی فی‌نفسه ایرادی ندارد اما باید در بازار مسکن یا اجاره عرضه شود.

انتهای پیام/

دولت اعلام کرده که تا کنون حدود ۲۰۰ هزار خانه خالی در کشور مشمول مالیات شده و اولویت شناسایی، واحدهای آن دسته از مالکانی است که بیش از ۱۰۰ خانه‌ی خالی در اختیار دارند؛ یعنی صدها نفر در ایران مالک بیش از ۱۰۰ خانه خالی هستند.