آری شرابهای این مهمانی هم متفاوت است، به عنوان مثال سجدههای طولانی و یا قرائت قرآن و… برای میزبانی که آگاه به درون سینههاست و اما مرغوبترین و بالاترین مقامها و شرابها در نزد خداوند عزیز شهادت است که در همین مهمانی برای بعضی از مدعوین مقدر میشود که آن را بنوشند!
[ومَن طَلَبَنی، وَجَدَنی و مَن وَجَدَنی، عَرَفَنی و مَن عَرَفَنی، أحَبَّنی و مَن أحَبَّنی، عَشِقَنی و مَن عَشِقَنی، عَشِقتُهُ. و مَن عَشِقتُهُ، قَتَلتُهُ و مَن قَتَلتُهُ، فَعَلَیَّ دیَتُهُ و مَن عَلَیَّ دیَتُهُ، فأنا دیَتُهُ]
در این سور و جشن، از دو ماه قبل دعوتشدگان خود را آماده میکنند که چگونه خود را بیارایند تا درخشش بیشتر نزد صاحبخانه داشته باشند. آخر میزبان بسیار خلاق است و همتایی ندارد.
به گزارش خبرگزاری برنا، لیلا اسدی در دلنوشتهای به مناسبت ایام ضربت خوردن حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) نوشت:
این بزم به مدت یکماه هر روز از سحر تا مغرب است و مدعوین به اندازهای که از ساقیان این مهمانی شراب معرفت نوش کرده باشند، میدرخشند؛ یکی بیشتر یکی کمتر!
در ضیافت روز نوزدهم سال ۴۰ قمری، ربالعالمین به همه مهمانان و ملائک و مخلوقاتش در هفت آسمان ندا دادند که نظاره کنید مهمانی را که من به آن فخر و مباهات میکنم از ازل تا ابد …!
مهمانان زیادی بر سر این خوان بسیط آمدهاند و از دنیا رفتهاند اما همیشه در مهمانیهای بزرگ یک نفر طور دیگری چشم همگان را خیره میکند و چه بسا در مهمانیها همیشه یک یا چند نفر از طرف میزبان عنایت ویژهای به آنها میشود اما میزبان این جشن اینگونه نیست که تمایز و تفاوت قائل شود، مگر کسی که به لباس تقوا آراسته شده باشد.
سالی یکبار این مهمانی برگزار میشود.
بدین سبب یکی از مهمانان این ضیافت در نزد او چنان دلبری نموده است که نه برای یکسال بلکه برای همیشه و تا ابد چون خورشید
مهمانان این مجلس هم با دیگر انسانهای روی زمین تفاوت دارند.
و امیرالمومنین علی که پس از یک عمر مجاهدت در راه حضرت دوست به انتظار وصال بود، در سجده نماز صبح نوزدهم رمضان چنین به میزبان خود اله العالمین عرضه کردند «لبیک لبیک لبیک و فزت و رب الکعبه»