فرسودگی ناوگان تاکسیرانی ارومیه

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه اظهار کرد: دلیل عدام رغبت مالکان تاکسی های فرسوده برای نوسازی و خرید تاکسی جایگزین، موضوع نقدی بودن پرداخت مبلغ خودروی تاکسی جدید است که خارج از توانایی مالی مالکان تاکسی های فرسوده است. 

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، ناصر سعید آبادی افزود: میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی ارومیه ۱۳سال است بنابراین می توان گفت ۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی ارومیه در سن فرسودگی هستند.

سعید آبادی خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد ۸۰دستگاه تاکسی فرسوده مورد نوسازی قرار گرفت و تاکسی سمند سورن جایگزین به جای تاکسی فرسوده تحویل به مراکز خرید شد.

 

سعیدآبادی اظهار کرد: یکی از چالش ها و مشکلات اساسی که در چند سال اخیر باعث  آسیب جدی به ناوگان تاکسیرانی  و کم رنگ شدن جایگاه تاکسی ها و آژانسهای تلفنی شده است موضوع فعالیت بیش از ۱۶ هزار دستگاه خودروی مسافربر اسنپ و تب سی در سطح شهر است که بدلیل اینکه قریب به اتفاق رانندگان اسنپ  دو شغله هستند لذا بعضا برای سرگرمی چند ساعتی بعنوان راننده اسنپ فعالیت کرده و کرایه کمتر نیز برایش صرف می کند ولی رانندگان تاکسی که شغل فعالیت آنها رانندگی تاکسی است بدلیل جذب مسافران توسط اسنپ حتی هزینه تعمیر و نگهداشت روزانه آنها هم تامین نمی شود به همین خاطر با وضعیت موجود فعلا توسعه ناوگان تاکسیرانی در برنامه و براساس سیاست های سازمان ملحوظ نظر بوده و صرفا در جهت بازسازی اتوبوس ها اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی تاکسی ها با عمر بیش از ۱۰سال باید مورد نوسازی قرار گیرند، تصریح کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۱۳۴ دستگاه تاکسی از نوع گردشی، خطی و تلفنی و فرودگاه در سطح شهر ارومیه فعالیت دارند. 

بخوانید:  راه مطالبات مردمی از فتنه‌گران و آشوبگران جداست

خبرنگار : علی غیور



منبع

سعید آبادی ادامه داد:  برای نصب دستگاه های پرداخت الکترونیک نیز چندین شرکت مراجعه و هر کدام محصول و یا خدمات خاص خود را ارائه می کنند و نهایتا پروپزال لازم برای بکار گیری از تکنولوژی بروز و جدید تهیه شده است.

انتهای پیام

وی یاد آور شد: برای سال جاری پیگیری های لازم برای اخذ منابع مالی به منظور پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره در حال انجام و رایزنی است که به محض تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی به مالکان تاکسی های فرسوده اطلاع رسانی خواهد شد.