فرصت ایران برای تبدیل شدن به هاب انرژی/ درآمدزایی ارزی و اشتغالزایی از مزیت‌های سوآپ و خرید گاز مازاد روسیه

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف





منبع

وی خاطرنشان کرد: قراداد ایران و روسیه هم با جنگی که با اوکراین رخ داد و کشورهای اروپایی که تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کردند، می تواند بستر مناسبی باشد که ایران بتواند از آن برای عبور از زمستان بهره بگیرد.

*** فرصت استفاده از سوآپ گازی در جنگ روسیه و اوکراین

گاز

گاز


فرصت ایران برای تبدیل شدن به هاب انرژی/ درآمدزایی ارزی و اشتغالزایی از مزیت‌های سوآپ و خرید گاز مازاد روسیه

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تاثیرات مثبت قراداد گازی ایران و روسیه، گفت: با این کار کشورهای همسایه را به سمت ایران متمایل و ارتباط دوستانه‌ای بین دولتها ایجاد می‌کنیم؛ همچنین فرصت تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه، درآمدزایی و اشتغال‌زایی زیادی را هم داریم.


احمدی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در تقویت دیپلماسی سیاسی و اقتصادی، گفت: در زمان اواخر عمر دولت دوازدهم با خاموشی های زیادی مواجه شدیم که هم رئیس جمهور و وزیر نیرو از مردم عذرخواهی کردند، اما این مشکل در تابستان امسال رخ نداد. امیدوارم زمستان امسال را هم با ارتباطات خوبی که دولت با روسیه، چین و کشورهای همسایه برقرار می‌کند، بتوانیم بدون قطعی گاز پشت سر بگذاریم.

بخوانید:  ادامه کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی / نفت برنت به 98 دلار و 87 سنت رسید
حجت الاسلام موسی احمدی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار نفت خبرگزاری برنا درباره تاثیر قراداد گازی ایران و روسیه و تاثیر آن در اقتصاد کشور، اظهار داشت: یکی از مواردی که همواره دولت‌ها پیگیر آن بودند این است که بتوانیم با کشورهای همسایه و دوست، ارتباط برقرار و از ظرفیت های متقابل هم بهره ببریم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره تبدیل ایران به هاب انرژی منطقه، گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دنیا مرسوم بوده، سوآپ است. ما از روسیه گاز را گرفته و به کشورهای همسایه صادر و نیاز آنها را برطرف می کنیم که این کار 2 منفعت دارد؛ اول اینکه روسیه را در مقابل دشمنان حمایت کردیم و دوم اینکه کشورهای همسایه را به سمت ایران متمایل و ارتباط دوستانه‌ای بین دولت ها ایجاد می‌کنیم. این موضوع علاوه بر ایجاد فرصت تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه، درآمدزایی و اشتغال‌زایی زیادی نیز به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به تاثیر صادرات گاز در اشتغالزایی بیان داشت: دشمنان با تحریم ایران فکر می کردند می توانند فشار حداکثری را به کشور وارد کنند اما با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش های شرکت های دانش بنیان و قطع وابستگی به بعضی از صنایع، ما شاهد رشد پتروشیمی ها، پتروپالایش ها و پالایشگاه های کوچک هستیم الان در عسلویه و کنگان، دیگر فضای فیزیکی برای سرمایه گذاری صنعتی نداریم و نزدیک به 47 پتروشیمی در حال پروژه سازی و یا بهره برداری هستند و محصولاتشان در داخل و بیرون از کشور صادر می‌شود حتی یکی از شهرستان های ما، هاب پتروشیمی های صنایع پایین دستی منطقه است.

بخوانید:  یک استقلالی خیال نکونام را راحت کرد

وی افزود: با توجه به رشدی که داشتیم، دشمنان ما در داخل و خارج متوجه شدند که به نقاط خوبی می‌رسیم لذا تحرکاتی انجام می دهند تا امنیت اشتغال زایی را متزلزل و سرمایه گذاران را دلسرد کنند اما با عادی شدن وضعیت، موقعیت خوبی برای آینده در بحث پتروپالایش ها و صنایع پایین دستی خواهیم داشت.


آیا این خبر مفید بود؟

*** 47 پتروشیمی در حال پروژه سازی و یا بهره برداری هستند

انتهای پیام/