فعالان رسانه در قزوین تحلیل خود از حوادث اخیر را با فرمانده سپاه مطرح کردند

عابدینی هم گفت: در روایت درست از وقایع اخیر باید رسانه ها بهتر عمل کنند زیرا در این حوادث در قزوین مشکلاتی ایجاد شد و عده ای سو استفاده کردند که انتظار می رفت منابع خبری موثق اطلاعات لازم را در اختیار رسانه ها قرار می دادند تا تنویر افکار عمومی بهتر صورت می گرفت.


آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

در ادامه این نشست محمد کشاورز مسئول بسیج رسانه استان قزوین گفت: رسانه ها قشر فرهیخته جامعه هستند و می توانند در آرامش بخشی در شرایط کنونی نقش موثری ایفا کنند و لازم است با ریشه یابی مشکلات برای آگاهی بخشی اقدام موثرتری صورت دهند. 

وی بیان کرد: در این ایام در عرصه رسانه یک جبهه رها شده و پراکنده دیدیم و در شرایطی که خبرنگاران به صورت  میدانی در صحنه بودند انتظار زیادی داشتیم وضعیت اطلاع رسانی بهتری صورت می گرفت.

image_2022_10_12-0_22_2_689_Mmx

محمدرضا جباری دیگر فعال رسانه استان نیز اظهارداشت: به نظر می رسد در عرصه فرهنگی موفق نبودیم و نتوانستیم در حوزه حجاب درست عمل کرده و به شبهات جوانان بدرستی پاسخ دهیم که امروز رسانه های بیگانه توانسته اند با احساسات دهه هشتادی ها بازی کرده و آن ها را دچار اشتباه در تحلیل کنند.

image_2022_10_11-18_57_14_325_K7A

حسین زاده از خبرنگاران استان هم گفت: دغدغه های مردم را باید پیگیری کنیم تا آسیب ها کمتر شود و به نظر می رسد حذف جریانات سیاسی اشتباه بوده و نگاه حذفی به جریانات سیاسی هزینه کشور را بیشتر کرده است.

حسن رجبی دیگر فعال پیش کسوت رسانه هم گفت: در این اغتشاشات بدون تردید جریان منافقین با پوسته جدید وارد کار شدند و مسیر آشوب را هموار کردند و کسانی که تاکنون ۱۷ هزار نفر بدست آنها شهید شده اند صحنه گردان حوادث شدند و به کشور آسیب رساندند.

بخوانید:  زردی کویر به سبزی چمن تبدیل شد

image_2022_10_12-0_20_17_512_1e7

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ نشست هم اندیشی رسانه ها با فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین با تدبیر بسیج رسانه عصر سه شنبه در محل سپاه قزوین برگزار شد.

جباری تصریح کرد: همه ما دلسوزان نظام هستیم و برنمی تابیم که ارکان نظام آسیب دیده و ارزشهای دینی و انقلابی زیر سوال برود لذا بایستی با کمک نمایندگان و سایر تصمیم گیران نظام راهکارهای قانونی برای بیان اعتراض منطقی و انتقادهای سازنده گروههای مختلف مردم مهیا شود تا از سوء استفاده دشمنان نیز پیشگیری شود.

رئیس بسیج رسانه استان قزوین تصریح کرد: باید همه پای کار باشند و اداره ارشاد، تبلیغات اسلامی و دستگاههای فرهنگی بیشتر مشارکت کرده و با تبیین درست از وقایع به رسالت خود عمل کنند.

انتهای پیام

6789

وی در ادامه افزود: هفتمین جشنواره ابوذر در قزوین امسال نیز برگزار می شود و با دادن فراخوان آن انتظار داریم رسانه ها از آن استقبال کنند.

وی گفت: چون پیوستی در حوادث نداریم معمولا در این موارد در حوزه دفاعی قرار می گیریم و منفعلانه عمل می کنیم.

وی گفت: باید خط دشمن را بشناسیم و بدانیم چگونه عمل کنیم زیرا در این حوادث که دشمن بهانه جویی کرد شعارها دیگر اقتصادی نبود و ارکان نظام را نشانه رفتند که باید نگران باشیم و با آن برخورد کنیم.

سلیمانی بیان کرد: متاسفانه در یک سکوت خبری از سوی شورای اطلاع رسانی استان و مسئولان ذیربط قرار گرفتیم و منفعلانه برخورد شد و به ابهامات جامعه پاسخ داده نشد و در حالی که سه شب متوالی حادثه داشتیم هیچ اطلاعی از حوادث در اختیار رسانه ها قرار نگرفت.

در این نشست تعدادی از خبرنگاران دغدغه ها، تحلیل و دیدگاههای خود را در خصوص حوادث اخیر مطرح کردند و فرمانده سپاه ضمن استقبال از طرح ایده ها خواستار مشارکت بیشتر خبرنگاران در اطلاع رسانی و تبیین اهداف نظام در جنگ رسانه ای و جنگ شناختی در شرایط حساس کنونی شد.

بخوانید:  درخشش بانوان کردستانی در مسابقات قهرمانی

در ادامه حسینی گفت: آشوب ها تمام نشده و باید راهبرد آینده مشخص شده و توجه به فضای رسانه ای بیش از گذشته جدی گرفته شود.

خانم عظیمی هم اظهارداشت: در این روزها شاهد بروز احساسات نوجوانان و جوانان بودیم و مسئولان امنیتی هیچ خلاقیتی در برخورد با این موضوع نداشتند تا مدیریت بحران کرده و پاسخگوی شبهات جوانان شوند.

وی افزود: اگر در حوادث ایجاد شده از سوی شورای اطلاع رسانی بموقع اخبار واقعی و درست در اختیار رسانه ها قرار می گرفت از شایعه و تحریف جلوگیری می شد.

 





محمد نوده فلاح هم گفت: در حوادث اخیر مردم انقلابی بخوبی ارادت و علاقمندی خود را به نظام اسلامی نشان دادند که نباید به فراموشی سپرده شوند.

حجت الاسلام خلج نیز گفت: باید جواب ضد انقلاب را با قاطعیت داد تا دشمنان جسارت نکنند به ارکان نظام آسیب بزنند زیرا کسی که با نظام عناد می کند دشمن است و مردمی که عاشق انقلاب هستند جلوی آشوبگران ایستادند و ارادت خود را نشان دادند که جای قدردانی دارد.

رکسانا رضایی از فعالان مطبوعات هم بیان کرد: باید آسیب شناسی کنیم چرا رسانه های داخلی نتوانستند همطراز با رسانه های استکباری پیش رفته و تبلیغات دشمن را خنثی کنند.

وی افزود: از مدیران تصمیم گیر کشور انتظار می رود با استفاده از ظرفیت رسانه ها و جامعه شناسان و دلسوزان نظام ضمن آسیب شناسی وقایع اخیر نسبت به ارائه راهکارهایی برای اصلاح برخی روشهای اشتباه مدیریتی واتخاذ راهکارهای بهتر برای کاهش هزینه های نظام همت کنند.

وی افزود: ما میدان را خالی نمی کنیم و همچنان فریاد ارزشها را سر می دهیم تا از آنها صیانت شود.

بخوانید:  استفاده از امکانات نیروهای مسلح برای مهارت آموزی و اشتغال جوانان

خانم مهدوی از دیگر فعالان رسانه اظهارداشت: از فرمانده سپاه انتظار داریم راهکارهای ادامه برخورد با حوادث را تبیین کنند تا فرصت طلبان اجازه عرضه اندام دوباره نداشته باشند.

وی افزود: در شرایط کنونی افراد متمدن گفتگو لازم دارند و بایستی با کمک به اقتصاد رسانه زمینه گفتگو در فضای مطبوعات را مهیا کرد.

کشاورز یادآورشد: امروز در جنگ رسانه ای و جنگ شناختی قرار داریم و اگر درست رفتار نکنیم آسیب ها بیشتر می شود.

در ادامه صادق چگینی از فعالان رسانه گفت: متاسفانه در روزهایی که کشور دچار بحران حوادث شد عملکرد مناسبی از شورای اطلاع رسانی استان ندیدیم واین ضعف را باید مسئولان ذیربط پاسخگو باشند.

image_2022_10_12-0_20_19_270_UPI

رجبی یادآورشد: مرگ مهسا امینی بهانه بود تا دشمنان اصل نظام را نشانه بروند و متاسفانه برخی جناح های سیاسی نیز در زمین دشمن بازی کردند و آتش بیار معرکه شدند. لذا باید مراقب باشیم تا منافقان در لایه های جامعه نفوذ نکنند و روشنگری توسط رسانه ها جدی گرفته شود.

نشست هم اندیشی خبرنگاران و فعالان رسانه استان با فرمانده سپاه قزوین که حدود دوساعت طول کشید در فضایی صمیمانه برگزار شد و سردار آتانی همچون گذشته با سعه صدر و روحیه انقلابی تمامی نکات دلسوزانه مطرح شده از سوی اصحاب را شنید و به آنها پاسخ داد و اعلام کرد همچنان از دیدگاهها و پیشنهاد خبرنگاران برای مدیریت بهتر در استان استفاده می کند.

سلیمانی از دیگر فعالان رسانه ای استان نیز اظهارداشت: این حوادث نشان داد به برخی رفتارهای حاکمیت ایراد وارد است و باید رویه ها و سیاستهای اشتباه تغییر کند و نگاهی نو در انداخته شود.

وی بیان کرد: با فعال شدن کمیته اطلاع رسانی یک سری توصیه ها و تاکیدات رسانه ای در شرایط کنونی ابلاغ شد و شبکه های رسانه ای در استان بسیار فعال شدند تا آگاهی بخشی بخوبی صورت گیرد.