قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می ‌شود

وی گفت: همچنین دو ویژه برنامه شب وداع با شهید گمنام در 15 فروردین در کورانه و 18 فروردین در آبیک برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در ادامه از رسانه‌های گروهی استان در اطلاع ‌رسانی مراسم ویژه استقبال، تشییع و تدفین هشت شهید خوشنام وطن در استان قزوین تشکر کرد و یادآورشد: 50 یادمان شهید گمنام در سطح استان ایجاد شده که در این یادمان‌ها از یک شهید تا هشت شهید مدفون داریم. 

امیری مقدم تصریح کرد: در این راستا استان قزوین به ‌زودی میزبان پیکر مطهر دو شهید سرافراز و خوشنام بسیجی می‌شود که یکی از شهدا 29 ساله در عملیات خیبر در جزایر مجنون به فیض شهادت نائل آمده و دیگر شهید گرانقدر 46 ساله در منطقه عملیاتی چنگوله و در عملیات عاشورا به شهادت رسیده اند.

وی اضافه کرد: همچنین مراسم تشییع و تدفین یکی دیگر از این شهدای گرانقدر روز 19 فروردین در شهرستان آبیک در محل صنایع دفاعی انصارالمهدی است. 

وی افزود: پیکر پاک 30 شهید دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها دوری از وطن و پس از تفحص در اواخر سال گذشته از مرز شلمچه وارد خاک میهن اسلامی شد.

وی بیان کرد: استقبال از شهدا در سطح استان با حضور اقشار مردم و مسئولان روز شنبه 11 فروردین‌ ماه ساعت 10 صبح از میدان میرعماد قزوین به سمت معراج الشهدا برگزار خواهد شد و سخنران این مراسم آیت‌الله عابدینی، امام جمعه قزوین خواهد بود.

امیری‌مقدم یادآور شد: مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر یکی از شهدا روز 16 فروردین ساعت 16 در روستای اباذر کورانه در یادمان آماده شده در سه راهی امامزاده اباذر و مسیر گردشگری جزو پایگاه های فرهنگی این مسیر خواهد بود و سخنران این مراسم سردار رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین است. 

بخوانید:  توسعه و احیای دشت قزوین با اجرای کامل طرح های تعریف شده محقق می شود

امیری مقدم گفت: نمایندگان استان برای ایجاد ردیف بودجه برای باغ موزه دفاع مقدس استان قزوین اقدام جدی انجام ندادند، همچنین در مطالبه‌گری از مدیران جهت تسریع در روند ساخت باغ موزه نیز شاهد اقدام خاصی نبودیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم در نشست خبری که در محل خانه موزه شهید بابایی برگزار شد اظهارداشت: استان قزوین به ‌زودی با حضور پیکر مطهر دو شهید دوران دفاع مقدس عطرآگین می‌شود.

وی افزود: از سال 81 که اولین تدفین شهید گمنام در استان انجام شد تا سال 1400 تعداد 33 یادمان در سطح استان ایجاد شده که 25 یادمان احداث شده و 8 یادمان هم نیمه تمام است که از سال 1400 تا پایان سال گذشته این هشت نقطه با کمک مجموعه مدیریت استان و خیرین و شهرداری‌ها و یگان‌های نظامی و انتظامی استان تکمیل شده و در نهایت 25 یادمان در دو سال گذشته تکمیل شده است.

انتهای پیام



منبع

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: از روز یازدهم تا روز تدفین، شهدا در مراسم مختلف روشنی بخش محافل معنوی مساجد و هیئات مذهبی خواهند بود و مراسم ویژه‌ای نیز در مجموعه منزل شهید بابایی در شب احیا با حضور شهدای گمنام برگزار خواهد شد.