لزوم توجه به نیازهای جانبازان و همسران شهدا



به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، محمود پاکدل در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید استان البرز که در سالن شهدای مدافع حرم اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه گاهاً در حوزه معیشت و سالمندی ایثارگران کم توجهی شده است، اظهار کرد: آمار جانبازان این کشور ۶۴۹ هزار نفر و تعداد همسران شهدا که در قید حیات هستند، حدود ۶۱ هزار نفر است.

وی افزود: براین اساس جانبازان و همسران شهدا در حال ورود به کهنسالی هستند و نیازهای این گروه تقریباً متفاوت با سایر افراد جامعه است، بنابراین باید توجه ویژه ای به این افراد شود.

معاون مددکاری و مشارکت های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: قوانین تصویب شده با اعتبارات در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران مطابقت ندارد.

وی بیان کرد: انتصاب مدیران به ویژه مدیران کل به تنهایی بر عهده وزیر یا رئیس دستگاه مربوطه نیست و نیازمند موافقت استاندارد و نماینده ولی فقیه در استان و برخی دستگاه‌های داخلی است.

پاکدل افزود: براین اساس سیاست بنیاد شهید بر آن است که مدیران از داخل مجموعه انتخاب شوند. اما اگر مجبور به انتخاب شخص از خارج از بنیاد شدیم، فرد باید علاوه بر تجربه کافی، ویژگی‌های خاصی از جمله ایثارگری، جانبازی یا … را نیز دارا باشد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه مقرر شد بنیاد شهید و امور ایثارگران ظرف مدت یک سال نسبت به بازنگری در قوانین اقدام کرده و قوانینی را منطبق با نیازهای امروز ایثارگران طراحی و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال کند که در این مسیر از نظرات و پیشنهادات شما استفاده می‌کنیم زیرا بازنگری قوانین و مباحث فرهنگی حوزه ایثار و شهادت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بخوانید:  مشارکت حداکثری در انتخابات قدرت ملی را افزایش می‌دهد

انتهای پیام/



منبع