۶۰ درصد ایثارگران نتوانسته اند از خدمات قانونی مسکن استفاده کنند



به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، معاون مددکاری و مشارکت های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای معارفه سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام شهر کرج و استاندار البرز دیدار و گفتگو کرد.

محمود پاکدل معاون مددکاری و مشارکت های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز  در راستای معارفه امیرحسین دانش کهن سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و تقدیر از زحمات سلیمان رستمیان مدیرکل اسبق این اداره کل با آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهر کرج و دکتر مجتبی عبداللهی استاندار البرز دیدار و گفتگو کرد.
محمود پاکدل در دیدار با استاندر البرز با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران، خدمت در بنیاد را ارزشمند توصیف کرد و گفت: کار در بنیاد سخت، ارزشمند و توفیق الهی است که خداوند به ما عطا کرده است و باید قدردان این موهبت باشیم.

وی در ادامه با اشاره به رشد بودجه بنیاد در سال های اخیر، تصریح کرد: امروز نیاز جامعه ایثارگری 250 همت است که در دولت سیزدهم و با پیگیری های آقای دکتر قاضی زاده هاشمی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران این عدد از ۳۰ همت به 90 همت رسیده که متاسفانه جوابگوی نیاز جامعه ایثارگری نیست، در این افزایشها سعی شده به حداقل بگیرها توجه بیشتری شود. در سال جاری مستمری  والدین معظم شهدا و حق پرستاری رشد خوبی داشته است.

معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در بحث درمان که مهمترین مشکل ما در کشور است سرانه هر ایثارگر از 175هزارتومان به بالای 800 هزارتومان افزایش پیدا کرده و در کل در حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران در سال جاری پیشبینی شده است، اما هنوز با قوانین فاصله دارد.

بخوانید:  راهپیمایی محکومیت اهانت به قرآن در هرمزگان برگزار می شود

پاکدل در بخش دیگر گفت: قانون در برخی موارد دستگاه های اجرایی را موظف به ارائه برخی خدمات مانند مسکن کرده، اما ایثارگران اجرای آن را از بنیاد توقع دارند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وضعیت مسکن ایثارگران گفت: 60درصد ایثارگران تا کنون نتوانسته اند از خدمات قانونی مسکن استفاده کنند و این یکی از موضوعات مهمی است که پیگیر آن هستیم و برای آن برنامه عملیاتی تدوین و نوشته شده است تا انشاءالله بتوانیم در قانون جهش تولیدمسکن لحاظ کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برخی قوانین در حوزه ایثارگران نیاز به تغییر دارد، گفت: در این خصوص هم دولت و هم مجلس به جمع بندی رسیده اند که برخی قوانین نیاز به تغییر دارد، ما هم در بنیاد با تشکیل کمیته ای درصدد جمع بندی و ارائه نظرات برای تغییرات قانون به مجلس هستیم، لذا استانداران با توجه به شناخت و تسلط خود و همکاری که با بنیاد دارند نظرات خود را در این خصوص منتقل کنند.

پاکدل همچنین با تشکر از اهتمام آقای دکتر عبداللهی نسبت به ایثارگران استان البرز گفت: هرکجا استاندان با بنیاد همراه بودند ما موفق بودیم،البرز هم از استان های خوب کشور است.

وی در خاتمه افزود: آقای دانش کهن از مدیران توانمند استان هستند که از قدیم فعالیت داشتند و تجربه کار در ستاد مرکز و استان را دارند، انشاءالله با همکاری و حمایت شما و دیگر مسئولین بتواند گامی موثر برای ایثارگران  بردارد.

استاندار البرز نیز در ادامه با اشاره به اینکه ایثارگران سرمایه های اجتماعی و قشر ویژه جامعه هستند، گفت: ایثارگران بهترین دارایی خود را فدای ارزشهای نظام اسلامی و امنیت ما کردند و از دارایی خود گذشتند لذا باید جهادی و صادقانه به آنان خدمت کرد.

بخوانید:  هوای استان ایلام تا پایان هفته پایدار است

وی در ادامه تصریح کرد:  بنیاد طی سالهای متمادی با تغییرات مدیران فراز و نشیب های بسیاری داشته و این بر روند خدمت رسانی به ایثارگران تاثیر داشته است، من معتقد هستم با ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد میتوانیم مشکلات ایثارگران را حل کنیم.

 عبداللهی افزود بنیاد جایی بسیار خاص و ویژه است که کار کردن در آن اجر معنوی بالایی دارد، فردی که مدیریت این دستگاه را برعهده میگیرد باید صبور باشد و جهادی به ایثارگران خدمت کند.

استاندر البرز در ادامه با تشکر از دکتر رستمیان در راستای خدمت جهادی و صادقانه در استان، انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز را تبریک گفت و تصریح کرد: آقای دانش کهن از کارکنان بنیاد و متعلق به استان هستند که در گذشته هم اقدامات شایسته ای علی الخصوص در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام داده است، مجموعه استان کمک خواهیم کرد تا مشکلات به فضل خدا حل شود.

رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز در بخش دیگر با تاکید بر اینکه در بحث مسکن، معیشت، اشتغال و سایر حوزه های خدمت رسانی به ایثارگران باید تلاش شود، گفت: امروز درصد بالایی از جامعه ایثارگری با مشکل مسکن مواجه هستند و بنیاد باید برای آن چاره اندیشی کند.

وی افزود: فلسفه وجودی بنیاد خانواده های معظم شهدا و ایثارگران هستند و باید به این عزیزان نگاه ویژه و خدمات قابل قبولی ارائه شود.

حضور در منازل ایثارگران و دیدار با این عزیزان از اهمت بالایی برخوردار است

محمود پاکدل در ادامه با نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهر کرج دیدار و گفتگو کرد.

بخوانید:  تلفات مس برای دیدار برابر پرسپولیس

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام شهر کرج در این دیدار با تشکر از زحمات جهادی آقای رستمیان، دیدار حضوری با ایثارگران در منازل این عزیزان را امری مهم برشمرد و گفت: تمام خانواده های دو شهید به بالا، جانبازان 70درصد و آزاده های 5 سال اسارت به بالا توسط بنده دیدار شده اند و سعی بر این است تا دیدار با ایثارگران به صورت منظم و هفتگی صورت گیرد، در سفرهای شهرستانی هم به این مهم توجه میشود.
وی با تاکید بر اینکه دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران باید به یک فرهنگ تبدیل شود، افزود: در خطبه های نماز جمعه بارها بر این امر تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهر کرج با تبریک انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: آقای دانش کهن از مدیران دلسوز هستند که از قبل هم در استان حضور داشته اند و تشخیص خوبی دارند و با استان آشنا هستند، مدیران هم با ایشان همراهی لازم را خواهند داشت.

آیت الله حسینی همدانی در خاتمه تاکید کرد: کار در بنیاد، کار حسنی است و برای آن پاداش اخروی نوشته خواهد شد.

معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این دیدار، دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را از تاکیدات مقام معظم رهبری مدظله العالی به روسای بنیاد عنوان کرد و گفت: بنیاد اهتمام ویژه ای در این خصوص دارد.

انتهای پیام/



منبع