مجلس باید به سمت لایحه محوری برود

انتهای پیام



منبع

احمد دنیامالی، نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا در مورد مهمترین اولویت های مجلس دوازدهم، گفت: ما باید مجلس را به سمتی هدایت کنیم که به سمت لایحه محوری برود و از ارائه طرح پرهیز کنیم. در حال حاضر ما نسبت معکوس داریم تعداد طرح ها سه چهارم لوایح شده است که این به نفع منافع ملی و کشور نیست.

دنیامالی بیان کرد: در همه دنیا مجالس علنی معمولا خیلی روتین چارچوب دار شده است . در واقع بحث های فنی و تقنینی را در صحن مجلس انجام نمی دهند.چراکه این بحث ها از قبل در کمیسیونها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دنیامالی بیان کرد: وقتی داد و ستد و تولید و رونق باشد مردم تورم را تحمل می کنند. گام هایی برای رونق تولید و‌کاهش تورم برداشته شده است که باید مجلس و دولت در یک تعامل فیمابین  به این سمت بروند که با کاهش تورم و رونق تولید معیشت مردم کمتر لطمه ببیند.

وی با اشاره به تعداد جلسات علنی مجلس نیز، گفت: بخشی از وظایف مجلس بحث های  نظارتی است که ما معمولا فرصت برای انجام این وظیفه را نداریم . باید تعداد جلسات علنی مجلس کمتر شود و از آن طرف تعداد جلسات کمیسیون ها بیشتر شود. کمیسیون ها باید وقت بیشتری بگذارند و با دقت بیشتری لوایح و طرحها  را مورد کالبدشکافی قرار بدهند و کمکی به صحن باشند. 

وی اظهار کرد: در حوزه اقتصاد باید برای حل مشکلات معیشتی مردم اقدام جدی شود. حل مشکلات معیشتی با اضافه کردن حقوق امکانپذیر نیست و به صورت ساختاری باید ارزش پول ملی را در دستور کار قرار دهیم. باید مکانیزم های برای جلوگیری از دستبردهایی که بانک ها دارند داشته باشیم.

بخوانید:  ایمن سازی راههای شهری و روستایی سیروان در اولویت کاری قرار گیرد