مزایا و معایب خرید موتور سیکلت دست دوم (کار کرده)

در نتیجه هنگام خرید، باید تمام مباحث فنی آن را مورد بررسی قرار دهید.

 

 

 

 

بهترین گزینه برای تازه‌کارها

 

 

به هر اندازه که شما به سرویس دوره‌ای، بررسی ماهانه موتور و در صورت لزوم تعمیر و تعویض قطعات آن اهمیت بدهید، طول عمر موتور بیشتر خواهد شد.

قیمت‌گذاری وسایل نقلیه صفر کیلومتر بر اساس استانداردهایی صورت می‌گیرد که شرکت‌های تولید کننده آنها را اعمال می‌کنند و تمام فروشندگان موظف هستند که این استانداردها را، رعایت کنند.

 

 

 

افرادی که به تازگی موتورسوار شده‌اند و هنوز مهارت کامل بر حفظ تعادل موتور سیکلت را پیدا نکرده‌اند، خرید موتور دست دوم بهترین گزینه برای آنها است.

زمانی که شما به عنوان یک تازه‌کار سوار بر وسیله نقلیه‌ی موتوری می‌شوید، تسلط کامل بر آن زمان‌بر است و چیزی نیست که با یکبار سواری یاد بگیرید.

 

موتور دست دوم افت قیمتی کمتری نسبت به نو دارد

موتور سیکلت دست دوم مناسب تازه کارها

هر چقدر هم که قطعات موتور سیکلت را تعویض کنید، اما موتور فرسودگی خود را خواهد داشت. تنها کاری که شما می‌توانید انجام دهید، سرویس منظم آن است.

در نگاه اول قطعات به کار رفته در وسیله‌ نقلیه، همگی سالم و تازه تعویض هستند. ولی تفاوت بسیاری بین یک موتور نو و کار کرده وجود دارد و شما باید با در نظر گرفتن این مطلب به سراغ خرید موتور کار کرده بروید.

 

فرقی ندارد که شما قصد خرید چه وسیله‌‌ی کار کرده‌ای را دارید. مهم‌ترین مسئله قبول کردن ریسک خرید آن است. با اینکه هزینه‌ی کمتری پرداخت خواهید کرد، اما نباید معایبی که بعضا دچار دردسر خواهید شد را نادیده بگیرید.

همان طور که گفتیم، تفاوت بسیاری بین موتور دست دوم و صفر کیلومتر وجود دارد. یکی از این تفاوت‌ها، طول عمر وسیله‌ی نقلیه است.

بخوانید:  حزب‌الله لبنان به 5 پایگاه اسرائیل حمله کرد

 

 

عدم مرجوعی موتور و نداشتن گارانتی

به همین خاطر بهتر است از موتورهای کار کرده استفاده کنید تا اگر تعادل خود را از دست داده و به زمین خوردید، خسارت زیادی بوجود نیاید.

 

 

 

عدم اطمینان از وضعیت موتور کار کرده

 

درست است که تورم باعث افزایش قیمت آن می‌شود، ولی باید قید ۳۰ درصد آن پول اولیه‌ای که پرداخت کرده‌اید را بزنید. اما در مورد موتورهای دست دوم، اینگونه نیست و افت قیمتی ۳۰ درصدی خود را از قبل داشته‌اند.

 

 

طول عمر کمتر

مواردی که در این مطلب بیان شد، مهم‌ترین مزایا و معایب خرید موتور سیکلت دست دوم می‌باشد.

 

 

یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد به دنبال خرید موتور کار کرده بروند، قیمت آن است. به طور معمول هر وسیله‌ی نقلیه نو، زمانی که به فروش می‌رسد، با افت قیمت روبه‌رو می‌شود.

 

 

لیست قیمت موتور سیکلت‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان + معرفی بهترین مدل‌ها

اما در مورد موتور سیکلت‌های کار کرده، استانداردهای قطعی وجود ندارد.

اما زمانی که شما مبلغ کمتری پرداخت می‌کنید، نباید انتظار یک موتور نو و صفر کیلومتر را داشته باشید. در ادامه با معایب موتور کارکرده آشنا خواهیم شد.

 

 

 

اگر شما قصد فروش موتور سیکلت خود را داشته باشید و آن را نزد نمایندگی برند موتور سیکلت ببرید، قیمتی که نمایندگی رو آن می‌گذارد، به حتم بیشتر از قیمت بازار است.

 

برای اینکه خرید موتور کار کرده کمترین ریسک را برای شما داشته باشد، به طور دقیق چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ قیمت، آن را مورد بررسی قرار دهید و با چند کارشناس خبره نیز در این باره مشورت کنید.

بخوانید:  قبل از لمینت دندان حتما بخوانید!



منبع

تا به اینجا در رابطه با مزایای خرید موتور سیکلت دست دوم صحبت کردیم و گفتیم که از لحاظ اقتصادی به‌صرفه است.

بیشتر فروشندگان سعی می‌کنند ظاهر موتور خود را به بهترین نحو نشان دهند و اگر شما با دقت به تمام جزئیات آن توجه نکنید و از لحاظ فنی موتور را بررسی نکنید، بعد از خرید و به احتمال وجود مشکل یا خرابی، دچار دردسر خواهید شد.

راهنمای کاربردی خرید موتور سیکلت 

 

به غیر از آن، اگر قرارداد کاملا درست نوشته شود و مشکلی نداشته باشد، امکان مرجوعی موتور سیکلت نیز وجود ندارد. این مسئله یکی از معایب مهم در خرید وسیله‌ی نقلیه دست دوم است که باید آن را در نظر داشت.

 

 

همان طور که در بالا اشاره کریدم، موتورهای صفر کیلومتر با افت قیمتی بیشتری روبه‌رو هستند. اما این افت شامل وسایل نقلیه‌ دست دوم نمی‌شود.

با توجه به شرایط و تورم موجود در ایران، بازار خرید و فروش موتور سیکلت دست دوم افزایش بسیاری داشته است.

به طوری که برخی به جای خرید وسیله‌ نقلیه‌ی صفر کیلومتر، به خرید موتور دست دوم روی می‌آورند.

البته بهتر است، به یک کارشناس اکتفا نکنید و در زمان خرید، موتور سیکلت را به چند کارشناس نشان دهید و از آنها مشاوره بگیرید تا موتور را با قیمتی ایده‌آل خریداری کنید.

اما با اینکه خرید موتور دست دو از لحاظ قیمت، به صرفه‌تر است، ولی می‌تواند دردسرهایی نیز داشته باشد. در این مطلب به بررسی مزایا و معایب خرید موتور سیکلت دست دوم می‌پردازیم.

بخوانید:  راه های درمان موخوره

 

 

 

زمانی که یک موتور کارکرده را با قیمتی ایده‌آل خریداری کنید، کمتر نگران سرمایه‌ی خودتان خواهید بود. فرض کنید شما یک موتور ۱۰۰ میلیون تومانی خریده‌اید و سال بعد با افزایش تورم می‌خواهید آن را به فروش برسانید.

 

اما احتمالا فقط قیمت‌گذاری می‌کند و خریدی انجام نمی‌دهد. قیمت اصلی با توجه به سال تولید، ویژگی‌های آن، مقدار مسافت طی شده، وجود مشکل یا خرابی و … مشخص می‌شود و باید توسط کارشناس قیمت‌گذاری شود.

 

 

خرید موتور سیکلت نو با شرایط اقساطی ویژه

 

به زیبایی و تمیزی موتور اکتفا نکنید

زمانی که برای بازدید و خرید وسیله نقلیه‌ دست دوم به فروشگاه یا شخص مراجعه می‌کنید، احتمالا با یک موتور سیکلت تمیز و شسته شده مواجه خواهید شد.

 

به طور قطعی نمی‌توان یک موتور سیکلت دست دوم رو بدون عیب و نقص تصور کرد. با اینکه شما از سالم بودن آن مطمئن هستید و کارشناسان هم موتور را از لحاظ فنی تایید می‌کنند، اما مصرف و فرسودگی خود را داشته است.

 

 

قیمت موتور سیکلت دست دوم

گارانتی هر وسیله نقلیه‌ای، تاریخ انقضا دارد و با سر رسیدن تاریخ آن، شرکت دیگر موظف به گارانتی تعمیر یا تعویض وسیله نقلیه و قطعات آن نیست.

برای اینکه کمترین دردسر را بعد از خرید داشته باشید، به طور دقیق آن را بررسی کنید.

 

مطمئنا خرید موتور دست دوم، به شرط آنکه قیمت مناسب و ایده‌آلی داشته باشد و همچنین از لحاظ فنی نیز سالم باشد، به‌صرفه‌تر خواهد بود.