مستندی درباره پروپاگاندای نازی به جشنواره کن اضافه شد

مایشبرگر میزبان و تولید کننده برنامه گفتگوی سیاسی در سال ۲۰۰۲ با ریفنشتال مصاحبه کرد و گفت: تاریخ صد ساله زندگی و نفوذ لنی ریفنشتال کلید درک مکانیسم‌های دستکاری است که ما در حال حاضر دوباره با آن روبه‌رو هستیم. 

این مستند را در سه ماهه چهارم سال جاری در سرزمین‌های آلمانی زبان منتشر خواهد کرد.

مستند «آلمان جعبه سیاه» وی در مورد پیامد‌های کمپین تروریستی RAF با جایزه فیلم آلمان و جایزه فیلم اروپا در سال ۲۰۰۲ همراه شد.

آندرس ویل در سال ۲۰۱۸ با مستند “Beuys” خود در مورد مجسمه‌ساز و هنرمند مشهور جهان به برلینال بازگشت. این فیلم به بیش از ۲۰ قلمرو در سراسر جهان فروخته شد و ویرایش آن با جایزه فیلم آلمان در طلا و جایزه فیلم باواریا افتخار کرد.

«ریفنشتال» توسط ساندرا مایشبرگر برای تولیدات وینسنت تولید شده است. 

ریفنشتال یک رقصنده و بازیگر مشهور در دهه ۱۹۲۰ بود. او با فیلم «نور آبی» توجه هیتلر را به خود جلب کرد، فیلمی که او نوشت، کارگردانی کرد، تولید کرد و در آن بازی کرد.  

 در سال ۲۰۱۱، وی فیلم بلند «اگر ما نبودیم، چه کسی؟» در رقابت در جشنواره فیلم برلین، برنده جایزه آلفرد باور شد، این فیلم همچنین برای پنج جایزه فیلم آلمان نامزد شد و جایزه بهترین بازیگر سیویلا را به آگوست دیل برای عملکرد اصلی خود به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل گروه فرهنگ و هنر برنا؛ این فیلم اکتشاف میراث ریفنشتال است که به رابطه پیچیده وی با رژیم نازی اشاره می‌کند. این مستند بین روایت پاک شده و شواهد متهم‌کننده وی در مورد دانش او از جنایات رژیم حرکت می‌کند.

بخوانید:  اشکال نداره حالت خوب نباشه!

انتهای پیام/



منبع

براساس گزارش از ورایتی، آندرس ویل نویسنده و کارگردان چند جایزه فیلم داستانی و مستند است.