مشارکت رای اولی‌ها در برگزاری انتخابات پر شور نقش مهمی دارد 

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی غفوری فرماندار البرز در جلسه هم‌اندیشی دانش‌آموزان، با محور تشکیل هیئت اندیشه ‌ورز دانش‌آموزی که در فرمانداری برگزار شد اظهارداشت: شنیدن دغدغه‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان یکی از نکات کلیدی است که می‌تواند در حل بسیاری از چالش‌های فرهنگی و علمی کمک کننده باشد و در شهرستان البرز نیز ظرفیت‌های مناسبی مانند شورای آموزش و پرورش جهت تصمیم‌گیری و اتخاذ راهکارهای اجرایی وجود دارد. 

در این جلسه، دانش‌آموزان با بیان نقطه نظرات خود در خصوص مباحث علمی، فرهنگی و اجتماعی مرتبط در زمینه انتخابات هم سوالات خود را مطرح کردند که فرماندار البرز، ضمن مشارکت و تبادل نظر، پرسش‌های آن‌ها را  پاسخ داد.

وی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم، مردمی‌سازی دولت و استفاده از ظرفیت‌ و توان نیروهای مردمی در حوزه‌های اجرایی کشور است و در این راستا هیئت‌های اندیشه ‌ورز به جهت ماهیت مردمی بودن و همچنین تخصص محوری، گامی موثر در تحقق اهداف دولت و اتخاذ بهترین راهکارها در موضوعات مطرح شده محسوب می‌شوند. 

وی افزود: در این راستا در شهرستان البرز تلاش شده از همه ظرفیت‌ها و منابع موجود در راستای تأمین زیرساخت‌ها استفاده شود، به عنوان مثال در شهرستان همه منابع موجود در مقابله با آسیب‌های اجتماعی به منظور ایجاد بسترها و زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی مورد نیاز دانش آموزان به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

غفوری یادآورشد: تشکیل چنین جلساتی در شهرستان البرز برای اولین بار و با هدف استفاده مطلوب و هدفمند از ظرفیت‌های نخبگانی جامعه در ابعاد علمی، اجتماعی، فرهنگی و حتی ورزشی است و جامعه دانش‌آموزی شهرستان که همواره دارای استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه در همه ابعاد است، می‌تواند کیفیت هیئت‌های اندیشه ‌ورز و راهبردهای منتج از آن را در حد قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد. 
 
وی با اشاره به نکات مورد تأکید دانش‌آموزان در خصوص انتخابات گفت: مشارکت دانش‌آموزان در انتخابات در حضور پر شور و حداکثری نقش مهمی دارد لذا شناخت رفتاری رأی اولی‌ها، گام اول بسترسازی حضور آن‌ها در انتخابات است. 

بخوانید:  اعلام زمان نقل و انتقالات زمستانی برای پرسپولیس

غفوری در ادامه با اشاره به چالش‌های اجتماعی دانش آموزان، تصریح کرد: بی توجهی به زیرساخت‌های مناسب حوزه آموزش و پروش موجب ایجاد خشم و هیجانات منفی در دانش آموزان می‌شود و اگر هیجانات متناسب با سن دانش آموزان در محل درست و مطلوب تخلیه نشود برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی شکل می گیرد.

فرماندار البرز اظهارداشت: گام دوم آگاهی‌رسانی با راهکارهای جذاب و خلاقانه در محیط‌های حقیقی و مجازی است که می‌تواند ذهن مخاطب مورد نظر که دانش‌آموزان رأی اولی هستند و همواره پرسش‌های بنیادینی در ذهن خود می‌پرورانند را اقناع کند. 
 
وی تأکید کرد: به منظور پاسخگویی به شبهات و سوالات دانش آموزان باید بسته‌های تبیینی و تبلیغی در خصوص مسائل روز جامعه به ویژه انتخابات تهیه شده و در بستر فضای مجازی منتشر شود. 

انتهای پیام



منبع