معلمان با امیدآفرینی، مروج حس وطن دوستی باشند



 به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ علیرضا فاتحی نژاد،فرماندار شهرستان شهریار در آیین گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از فرهنگیان نمونه شهرستان شهریار، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۵ هزار شهید فرهنگی و ۳۶هزار شهید دانش آموز گفت: تکریم و تعظیم مقام معلم ، تکریم علم و تعظیم در مقابل انسان هایی است که غایت آفرینش را تأمین می‌کنند.

فرماندار شهرستان شهریار اضافه کرد: فرهنگیان با تضمین سلامت امانت های جامعه، نقش بسیار تأثیرگذاری در تربیت نسل دارند و آهنگ رشد و تعالی جامعه را شتاب می بخشند.

فرماندار شهرستان شهریار ادامه داد: معلمان سلامت معنوی و علمی جامعه را تأمین می‌کنند و اگر جامعه ای قدردان معلمان خود نباشد به مرگ فضیلت ها و خوبی ها دچار خواهد شد.

فرماندار شهرستان شهریار افزود: خداوند نخستین معلمی است که هدایت کننده انبیا و اولیا بوده و همین موضوع نقش و جایگاه معلمان را نشان می دهد.

وی با اشاره به نقش انسان سازی معلمان بیان کرد: یکی از وظایف معلمان، انسان سازی است معلمی صرفا یک شغل و وظیفه نیست، چرا که رسالت سنگین تربیت، آموزش و انسان سازی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) «کلید سعادت و شقاوت جامعه در دست معلم است» افزود: به فرموده امام خمینی(ره) همه سعادت ها و شقاوت ها از مدرسه و کلید آن در دست معلمان است، این معلمان هستند که می توانند استقلال کشور را حفظ نمایند.
 
وی با اشاره به گذشت ۴۶ سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی ادامه داد:  آهنگ رشد در کشور قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، لذا باید دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به نحو احسن و اکمل به دانش آموزان و نسل جوان منتقل گردد.

بخوانید:  دستور ویژه رئیس‌جمهور برای رفع مشکل مسکن و استخدام دانشجویان دکتری

فرماندار شهرستان شهریار تصریح کرد: باید تمامی دستاوردهای انقلاب اسلامی، ارزش ها، ایثارگری ها و رشادت های ۸ سال دفاع مقدس توسط معلمان به نسل جامعه انتقال یابد.

وی در پایان با تاکید نقش تاثیرگذار معلمان  بر رشد و پیشرفت و تعالی جامعه خاطرنشان کرد: با رشد علمی دانش آموزان شاهد پیشرفت و توسعه کشور و منطقه خواهیم بود.

 

انتهای پیام/



منبع