موزه ملی برای افراد نابینا و ناشنوا مناسب سازی شده است

انتهای پیام/



منبع

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی گفت: اقداماتی که در حوزه مناسب سازی اماکن گردشگری در کشور انجام شده صد درصدی نیست، همانطور که در کشورهای پیشرفته هم نمی توانیم شاهد گردشگری دسترس پذیر صد درصدی باشیم.

فاطمی: موزه ملی برای افراد نابینا و ناشنوا مناسب سازی شده است

فاطمی تصریح کرد: تعدادی از اماکن و مقاصد اصلی گردشگری و موزه های بزرگ پایتخت مناسب سازی کامل شده اند یعنی هم افراد معلول، هم افراد نابینا و ناشنوا می توانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی تأکید کرد: در برخی اماکن رمپ ورودی و سرویس های بهداشتی مناسب سازی شده اند، در موزه هایی مثل موزه ملی هم امکان بهره مندی افراد ناشنوا و نابینا از اشیاء موزه ای فراهم شده است.

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل توسعه گردشگری داخلیدر گفت وگو با خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا درباره مناسب سازی اماکن گردشگری برای معمولان و افراد کم توان گفت: اقداماتی که در کشور انجام شده صد درصدی نیست، همانطور که در کشورهای پیشرفته هم نمی توانیم شاهد گردشگری دسترس پذیر صد درصدی باشیم.

وی با بیان اینکه تلاش بر این بوده تا حداقل هایی را در اماکن گردشگری پیاده سازی کنیم، گفت: مناسب سازی در دو بخش آموزش و فرهنگ سازی و بخش زیرساختی صورت می گیرد.

بخوانید:  بیش از 100 درصد تعهد اشتغال استان کرمان محقق شد