مگر چندنفر مثل کوهیان داریم/ بسکتبال بازی لحظه هاست

کارشناس بسکتبال کشورمان اضافه کرد: کوهیان از نظر کار مدیریتی و تمرینی فوق العاده است و مربیانی مثل ایشان در ایران بسیار بسیار اندک هستند و البته سلایق متفاوت. سلیقه نظر را باید در گفتن توانایی افراد کنار گذاشت شاید تفکرات من با ایشان یکسان نباشد؛ اما این تفاوت سلیقه نشانه ضعف ایشان نیست از نظر من. باز هم می گویم مگر ما چند نفر مثل کوهیان در ایران داریم که سالهاست با چنین کیفیتی کار می کنند.


آیا این خبر مفید بود؟

یاوری ادامه داد: در شکست و موفقیت یک تیم عوامل زیادی تاثیرگذار است. امیدوارم روز خوب بازیکنان ذوب آهن را در این تک بازی شاهد باشیم تا به پیروزی برسند و راهی دور بعدی شوند و بعد از سالها که شاهد دوباره حضور این تیم در مسابقات غرب آسیا هستیم روند درخشان خود به سمت وی جلو ببرند چرا که استحقاق آن را دارند.

پیشکسوت بسکتبال ایران در مورد بازی با بیروت و اینکه چقدر شانس به ذوب آهن برای پیروزی در این بازی می دهد، اضافه کرد: امیدوارم که ذوب آهن بتواند در بازی مقابل بیروت به پیروزی برسد. بسکتبال بازی لحظه هاست؛ یعنی همان لحظه ای که در جریان است و در همان زمان بازی ممکن است بازیکنان بهترین خود یا بدترین خود باشند و این در نتیجه بسیار اثر می گذارد؛ اما نکته ای که باید به آن اشاره کنم این است که ذوب آهن پتانسیل پیروزی در این بازی را با توجه به نتایج و عملکردی که از این تیم در شرایط سخت در طول لیگ ایران و غرب آسیا دیده ایم، دارد. امیدوارم در بازی فردا که بسیار مهم است، بازیکنان تیم بتوانند تمرکز و هماهنگی لازم را از ابتدا تا پایان بازی حفظ کنند و ریتم بازی خود را آنگونه که می خواهند و مدنظر کادر فنی در مسیر موفقیت است به جلو ببرند و از نکات ضعف و قوت حریف خود استفاده کنند.

بخوانید:  کشف ۹ کیلو گرم تریاک در قروه
وی تصریح کرد: زمانی که تعداد نفرات کم باشد در طول لیگ چنین فشاری به تیم وارد می شود و اگر مصدوم هم داشته باشیم این فشار دوچندان می شود و ذوب آهن از اوایل فصل می توان گفت با چنین شرایط سختی روبرو شد و ورود به مسابقات لیگ غرب آسیا این فشار را بیش از بیش کرد.

یاوری در ارتباط با بلاژ مسیچک بازیکن اسلوانیایی تیم گفت: البته که سلیقه متفاوت است؛ اما من معتقدم با توجه به حضور بازیکنان خوبی که ذوب آهن در پست های ۳،۴و ۱ دارد، بهتر بود در پست پنج بازیکن می گرفتند تا کارایی بهتری داشته باشد که باز هم می گویم این اعتقاد من است؛ و البته می گویم این مسأله اول به تفکرات و نیاز تیم و نظر سرمربی برمی گردد که قطعا فرزاد کوهیان بهترین تصمیم را برای تیمش در نظر گرفته با توجه به شرایط موجود تیم در بازیهای هر دو مسیر لیگ داخلی و غرب آسیا و حتی بودجه و نکته بسیار مهم در این زمینه اینکه هر بازیکن خارجی که وارد یک کشوری می شود نیاز به زمان دارد. 

وی افزود: این در حالی است که ذوب آهن نسبت به تیم های دیگر هم نفرات آنچنانی ندارد، تیمی که نهایت از هشت نفر بازیکنی تشکیل شده است که بهترینهای ایران هستند و بقیه نفرات نیز در تیم مدت توانستند در کنار این بازیکنان با تمرینات سرمربی با دانشی که دارند و کادر فنی خوب تحت هدایتش رشد خوبی داشته باشند و نمایش قابل قبولی در سطح لیگ داخلی و غرب آسیا داشته باشند و امیدوارم در ادامه هر دو مسیر به موفقیت برسند.

این کارشناس بسکتبال با بیان اینکه بلاژ بازیکن بسیار جوانی است که تازه به لیگ ما وارد شده، خاطرنشان کرد: بنابراین بلاژ نیاز به زمان برای آشنایی با فرهنگ و سبک بازی تیم های داخل لیگ و حتی داوری‌های ما دارد. در یکی از بازیها در تهران و همچنین آمل بازی قابل قبولی گذاشت. او هم همانند هر بازیکنی روز خوب و بد دارد و فکر می کنم باید به او زمان دارد و زمانی که در این شرایط زمانی لیگ به تیم اضافه می شود به عنوان کمک کننده انتظار بیشتری نمی توان از وی داشت. در مقابل بلاژ اگر بخواهیم پری پتی را نام ببریم او سالهاست در ایران بازی کرده و به خوبی با فرهنگ و رسوم ما آشنا شده، رفاقت و دوستی خوبی با بازیکنان تیمش و حتی بقیه بازیکنان دارد و در این سالها مشاهده کرده اید که میزان تاثیر گذاری که داشته مرتب افزایش پیدا می کند و روند و نتیجه بازی را تغییر می دهد.

بخوانید:  کنترل مهم‌ترین چالش امنیتی جهان به نام جرائم سایبری

یاوری تاکید کرد: برای موفقیت یک تیم دلایل و شرایط مختلفی نیاز است که در قهرمانی تیم مربی ۳۰ درصد قضیه است با انتخابات بازیکنان، تمرینات و کیفیت بازی که می کنند و ۷۰ درصد آن برمی گردد به شرایط بسیار دیگری از جمله؛ وضعیت سالن و زمین تمرین و مسابقه، وضعیت باشگاه و نوع حمایت آنها داوریها، فدراسیون، شهر محل مسابقه، تماشاگران و خیلی موارد دیگر که می تواند به نفرات تیم کمک کند تا به نتیجه برسند. کوهیان زمانی که بازی می کرد بازیکن خوب و باکیفیتی بود و زمان مربیگری هم از مربیان پیگیر و تمرین دهنده بسیاری خوب که به کار خود علاقمند است، آروزی موفقیت برای ایشان و تیم ذوب آهن در مسیری که در آن در حال رقابت هستند، دارم.

انتهای پیام





نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

وی در خصوص عملکرد فنی فرزاد کوهیان تاکید کرد:شاید در ایران همانند فرزاد کوهیان ۳ یا نهایت ۴ مربی داشته باشیم، مربی با دانشی که می داند چگونه تیم خود را از شرایط بحرانی خارج کند. در بازی رفت کاله در آمل، زمانی که تیمش اختلافی ۲۳ امتیازی در نیمه اول داشت، آن را با برد عوض می کنند، حتی در اصفهان نیز این اتفاق در حال رخ دادن بود که همگان دیدند چه شرایطی ناعادلانه ای برای این تیم به وجود آمد. نتیجه ای که به هیچ عنوان شایستگی این تیم زیر سوال نمی برد و امیدوارم در بازی برگشت بتوانند دوباره بازی بسکتبال باکیفیت و به روز خود را به نمایش گذاشته و با پیروزی راهی فینال شوند.

بخوانید:  کشف ۶۷ رأس دام قاچاق در جزیره قشم

پیشکسوت بسکتبال کشورمان در خصوص نوسان و افت خیزهای این تیم در طول مسابقات گفت: معتقدم درست است که ذوب آهن تیم خوب و با کیفیتی است؛ اما تیم کاملی نیست و همین مسأله در گذر زمان و بازیها به تیم آسیب می رساند و آنها را اذیت می کند. یک موضوع ساده اما مهم، شما نگاهی به نیمکت دو تیم ذوب آهن و شهرداری گرگان داشته باشید. نیمکت نیمه خالی ذوب آهن در مقابل تیم شهرداری گرگان که در حد دو تیم است. حدود ۱۴ بازیکن حالا نمی گوییم همگی در یک سطح؛ اما بسیار نزدیک به هم هستند. نتیجه گیری با چنین تیمی که کامل نیست بسیار سخت است و فشار زیادی هم روی بازیکنانی است که کوهیان در هر بازی از آنها استفاده می کند و همچنین بر روی کادر تیم که از هر بازیکن در کدام بازی و برای چه مدتی استفاده کنند و به کدام بازی فرصت استفاده بدهند. هرچند فرصت بسیار کم و محدودی نیز برای ریکاوری و استراحت دارند با توجه به برنامه فشرده لیگ داخلی و خارجی.

ابوالفضل یاوری در گفت و گو با سرویس ورزش برنا در اصفهان در خصوص عملکرد تیم بسکتبال ذوب آهن در دو جبهه لیگ داخلی و غرب آسیا در آستانه دیدار رده بندی بسکتبال غرب آسیا، اظهارداشت: ذوب آهن تا این مرحله کار بزرگی کرده است، اینکه تحت چنین فشار و شرایطی با تیمی که کامل نیست در هر دو لیگ به جمع چهار تیم برسید کار دشواری است که کوهیان و تیم تحت هدایتش توانستند به مهم دست پیدا کنند.