نشست مشترک شهردار و شورای شهر با مدیران ارشد استان قزوین برگزار شد

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: فرآیند زمانی در گذشته ۸۹ روزه بود و در وضعیت کنونی ۲۰۷ روزه است و در قبل چیزی بنام هیئت مرکزی در سطح ملی نداشتیم اما در قانون جدید این ظرفیت ایجاد شده است.

انتهای پیام



منبع

کاظمی در ادامه گفت: در گذشته همواره شرایط مشارکت مطلوب بوده اما بعد از حوادث سال ۹۸ فضایی ایجاد شده که امکان کاهش مشارکت وجود دارد و اگر عزم عمومی در استان و مرکز استان نباشد نگرانی هایی داریم که باید آن را برطرف کنیم.

در این نشست که مهدی رجحانی معاون عمرانی، عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، اسماعیلی مدیرکل دفتر امور شهری، خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی استان، هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی، مهدی صباغی شهردار نیز حضور داشتند در خصوص مهمترین مسائل مدیریت شهری بحث و تبادل نظر شد.

این مسئول تصریح کرد: قانون جدید ظرفیت های خوبی را دیده که به شور انتخابات کمک می کند.
 
کاظمی اضافه کرد: در خصوص راهبردهای چهارگانه رهبری شامل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت باید اقدام کنیم تا نگرانی در برخی عرصه ها برطرف شود.

کاظمی گفت: در فرآیند شرایط و ضوابط ثبت نام ۵ سال سابقه حقوقی، سیاسی، اجتماعی دیده شده و در تبلیغات هم نظارت بیشتر و جرم انگاری شده و درهیئت بررسی تبلیغات اسلامی دو نفر تعیین شده اند که وظیفه شناسایی و معرفی ظرفیت های عرفی دستگاه‌ها و مجموعه ها را برعهده دارند.

وی بیان کرد: در این دوره به توزیع عادلانه فرصت تبلیغاتی بین همه نامزدها توجه شده و یک شبکه تلویزیونی فعال خواهد شد و تبلیغات بر اساس ضوابط صورت می گیرد که در شهرستان ها نیز این امکان مهیا خواهد شد.

بخوانید:  آغاز زندگی مشترک ۳۱۳ زوج‌ کهگیلویه و بویراحمدی

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ نشست مشترک مدیران ارشد استان قزوین با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین یکشنبه شب در تالار مردم برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: این فضا را باید بهبود بخشیم و عملکرد مدیریت شهری در مشارکت نقش مهمی دارد لذا از اعضای شورا و شهردار و تیم مدیریتی استان انتظار داریم در حوزه پروژه هایی که رضایت مردم را بالا می برد جدی باشند و از هر عملی که نارضایتی ایجاد می کند پرهیز کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه مشارکت از سالها قبل دستور کار دشمنان کاهش مشارکت و زیرسوال بردن اصل انتخابات بوده و حتما روی مشارکت متمرکز خواهند شد که بگویند انتخابات تاثیری ندارد و آن را به حاشیه ببرند اما برای آن برنامه داریم.

وی بیان کرد: قانون جدید انتخابات چند ویژگی دارد که مبتنی بر سند انتخابات و ابلاغ رهبری است و با ۹ بند تلاش شده بخش‌هایی از فرآیندهای گذشته اصلاح شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: در بخش سلامت انتخابات هم نوع ورود نهادهای مسئول و دستگاه‌های دیگر این تضمین را ایجاد می کند تا سلامت انتخابات تقویت شود.

وی بیان کرد: در حوزه امنیت دشمن تلاش می کند تا فضا را نا امن کند اما در شرایط بازدارندگی هستیم و با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی این شرایط بخوبی مهیا خواهد شد و نگرانی نداریم.

وی اضافه کرد: باید قرارگاهی برای افزایش سطح رضایتمندی مردم ایجاد کنیم و با برنامه ریزی در این مسیر گام برداشته و عوامل نارضایتی را کنترل کنیم و نگذاریم تاثیری در مشارکت مردم بگذارد.

بخوانید:  واگذاری ۲۴۵هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

عباس کاظمی در این نشست اظهارداشت: انتخابات دوره ششم خبرگان رهبری و دوازدهم مجلس در اسفند ماه برگزار خواهد شد و فرآیند این انتخابات از 15 مرداد ماه آغاز شده و مراحل پیش ثبت نام تا رسیدگی به صلاحیت افراد در حالذ سپری شدن است.

کاظمی گفت: در حوزه رقابت با ترکیب نامزدهای ثبت نام شده خوشبختانه نامزدهایی از همه سلایق دیده می شوند و ما هم مدیریت می کنیم تا رقابت جدی باشد و مشارکت هم بالا برود.