هدف رویداد نکست؛ توسعه محصولات با فناوری‌های پیشرفته است

وی افزود: جوایز حوزه علم و فناوری به غیر از ترویج و فرهنگ‌‌سازی، وظیفه قله‌سازی و تسهیل‌ کردن مسیرهای سخت برای رهروان آن‌ها را نیز بر عهده دارد. یکی از این مسیرهای سخت در همه جای دنیا، توسعه فناوری است که با توسعه محصول و علم متفاوت است. طی سال‌های گذشته خوشبختانه ساخت و تجاری‌سازی محصولاتی فناور با امکان دسترسی آسان‌تر انجام شده اما دستیابی به محصولاتی با فناوری‌های پیشرفته و نوظهور نیاز به تلاش بیشتری دارد. محصولاتی با فناوری پیشرفته یا لبه دانش با مشکلاتی مثل زمان‌بر بودن، تامین نیروی انسانی متخصص و گران‌ قیمت بودن مواجه هستند.

حق‌جو افزود: این جایزه به شرکت‌های فناوری داده‌ می‌شود که یک محصول جدید با فناوری بالا را توسعه دهد و به سبد محصولات دانش‌بنیان کشور اضافه کند. چیزی که امیدواریم توان شرکت‌‌ها را برای ورود به بازارهای بین‌المللی و صادرات افزایش دهد. یکی از نتایج فناوری‌های پیشرفته و نوظهور این است که کشور و صنعت ما را رقابت‌پذیر نگه می‌دارند. 

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از مکانیسم‌های هموار کردن این مسیر دشوار در دنیا، تعریف جایزه‌هایی نظیر جایزه ملی فناوری نکست است. از همین رو این جایزه برای اولین بار در کشور تعریف شد که به طرح‌‌های برتر در سه موضوع توسعه فناوری شامل «هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت 4»، «اتصال‌پذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک» و «زیست فناوری و مهندسی زیستی» اهدا می‌شود. همه شرکت‌هایی که وارد فرآیندهای داوری شدند شرکت‌هایی بزرگی هستند که بلوغ خود را در قالب گردش مالی و تجاری سازی حداقل 3 محصول نشان داده‌اند.

بخوانید:  پیام تسلیت رییس دستگاه قضا در پی درگذشت آیت الله صانعی

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، شقایق حق‌جوی جوانمردی در نشست خبری اولین رویداد جایزه ملی فناوری نکست در شهرک اظهار کرد: بسیار خرسندیم که یک جایزه بزرگ دیگر را در حوزه علم و فناوری با میزبانی شهرک کلید زدیم. شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با قدمت‌ترین پارک علم و فناوری کشور است بنابراین امیدواریم دانش، تجربه و دلسوزی آن در اجرای با کیفیت رویداد نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه (نکست) نیز به ظهور برسد.

وی ادامه داد: امیدوارم این جایزه باعث شروع یک حرکت و جنبش جدیدی شود که نخبگان کشور را برای ماندن در کشور ترغیب کنند تا محصولاتی با فناوری‌های بالا بسازند و کشور را از موهبت این اقدامات بهره‌مند کنند.

انتهای خبر 



منبع