هشدار استاندار كردستان به بانک های منفعل در طرح نهضت ملی مسکن

وی ضمن تاکید بر اهمیت ارایه راهکارهای کاهش هزینه ساخت مسکن ملی و تسهیل این فرایند، افزود: فرایند تامین زمین با توجه به شرایط خاص توپولوژی استان با دشواری برطرف شد اما مراحل ساخت و اماده سازی آن نباید با  تعلل دستگاه‌های ذی‌ربط و فرصت‌سوزی به تعویق بیافتد‌.

استاندار کردستان از کسب رتبه پنجم استان در تامین زمین برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

بر اساس این گزارش تامین زمین ۲۱ هزار واحد مسکن ملی در کردستان برنامه‌ریزی شده که تاکنون ۱۶ هزار واحد آن محقق شده است‌.

 به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ “اسماعیل زارعی کوشا” استاندار کردستان در شانزدهمین جلسه شورای مسکن که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیانی که سال‌ها از دسترسی به مسکن محروم مانده‌اند و هدف دولت کاهش هزینه ساخت این واحدها است تا فشار مالی کمتری به جامعه هدف وارد شود.

وی با بیان اینکه با بانک‌های کم کار در پروژه نهضت ملی مسکن برخورد می‌شود با انتقاد تاکید کرد: هر مدیری، کارشناس و یا کارمندی در بانک‌ها در خصوص اهدای تسهیلات بانکی با متقاضیان نهصت ملی برخورد نامناسبی داشته باشد و جواب سربالا بدهد بدون هیچ تعارفی از مجموعه اداری حذف خواهد شد و در این زمینه با هیچ کسی تعارفی نداریم.

در این جلسه پیرامون مباحثی از جمله
گروه‌بندی متقاضیان به تعداد۲۲۰۰ واحد، قرعه کشی جوانی جمعیت در شهرستان‌های سقز و بانه، تعیین ۱۰ درصد سهم شهرداری در سایت‌های شهرک وحدت و جهاد، پیگیری تعیین تکلیف پروژه سپیده، نحوه فروش تسهیلات مسکن مهر، کارشناسی اراضی جهت اخذ هزینه آماده سازی، تاکید بر تسریع در روند پرداخت هزینه پروانه‌ها، کارشناسی اراضی جهت اخذ هزینه آماده‌سازی، برنامه‌ریزی جهت اعمال بسته‌های تشویقی با متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، بررسی مسائل حوزه شهرداری و حوزه آب و فاضلاب، پیگیری تسهیلات بانکی مواردی مطرح و مورد بحث و تبادل نظر حاضرین قرار گرفت.

بخوانید:  تحقیق و تفحص از ذوب‌آهن برای واردات بی‌رویه زغال‌سنگ



منبع

وی افزود : به همت و تلاش بانک‌ها در حمایت از تولید مسکن و جوانی جمعیت واقفیم اما طبق گزارشات رسیده، در برخی بانک‌ها کارمندان به مردم جواب سربالا می‌دهند لذا افرادی که دلشان با نظام، دولت و مردم نیست و مردم را مایوس می‌کنند بدانند که نسبت به این گونه رفتارها به نحو مقتضی اقدام خواهیم کرد.

تاکنون ۲۵۹ هکتار زمین در سقز، ۲۵۰ هکتار در بانه، ۲۶ هکتار در بیجار، ۱۶۰ هکتار در دیواندره، ۳۷ هکتار در مریوان، ۷۴ هکتار در دهگلان، ۶۹۷ هکتار در سنندج، پنج هکتار در سروآباد، ۳۰۲ هکتار در قروه تامین شده است.

زارعی کوشا از عملکرد مثبت و مطلوب برخی از بانک‌ها در استان قدردانی کرد و به بانک‌های منفعل و غیر همراه در این راستا هشدار داد.