همه ساکنین غزه به کمک فوری نیاز دارند



به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، اولگا چروکو، یکی از امدادگران سازمان ملل در غزه گفت: «در کمتر از دو هفته، نزدیک به نیمی از جمعیت غزه بار دیگر به اجبار آواره شدند و همه آنها به شدت به کمک نیاز داشتند.

طبق گزارش شبکه خبری المیادین، وی افزود: ما همچنان در میان ناامنی شدید و کمبود ذخایر با چالش‌های عظیمی روبرو هستیم. تصور کنید اگر همه راه‌های زمینی باز می‌شد و این جنگ بالاخره پایان می‌گرفت و غزه می‌توانست دوباره زندگی کند و بدون ترس نفس بکشد، چقدر می‌توانستیم مؤثرتر باشیم.

در همین حین، پیشتر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار زخمی‌های تجاوز رژیم اشغالگر به غزه نیز به ۸۰ هزار و ۴۲۰ زخمی افزایش یافته است.

این نهاد دولتی نوار غزه گزارش داد در ۲۴ ساعت گذشته نظامیان اشغالگر مرتکب پنج مورد جنایت کشتار جمعی شدند که در نتیجه آن، ۴۶ شهید و ۱۳۰ زخمی به بیمارستان‌های نوار غزه منتقل شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود: هنوز پیکر‌های شمار زیادی از شهدا زیر آوار و در معابر باقی مانده است و نیرو‌های اورژانس و دفاع مدنی قادر به دسترسی به آن‌ها نیستند.

در همین راستا، شبکه خبری القدس نیز گزارش داد بیمارستان المعمدانی شهر غزه در حال پذیرش زخمی‌ها و پیکر‌های شهدای حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان آواره در شمال نوار غزه است.

این در حالی است که «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز شنبه در گفتگو با شبکه العربی اعلام کرد که تاکنون ۴۹۳ نفر از کادر پزشکی در نوار غزه شهید و بسیاری دیگر مفقود شدند.

بخوانید:  انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا

القدره تاکید کرد: رژیم اشغالگر در حال نابودی برنامه‌ریزی شده سیستم بهداشت و سلامت در نوار غزه است.

وی گفت: این رژیم با حمله به بیمارستان ها، سیستم خدمات درمانی را مختل می‌کند. تنها چند بیمارستان در نوار غزه باقی مانده که بخش اورژانس آن‌ها فعال است. بیمارستان رفح و بیمارستان تخصصی کویت هم تعطیل شده اند.

القدره با بیان اینکه جامعه بین‌المللی در مورد مشکلات غزه به کندی عمل می‌کند که متناسب با نسل‌کشی و ویرانی در این منطقه نیست، گفت: اکنون یک ونیم میلیون نفر که توانستند خود را به بیمارستان‌ها برسانند به بیمار‌های مزمن دچار شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اضافه کرد: ۲۷ هزار نفر در نوار غزه به بیماری هپاتیت A مبتلا شدند. از مجموع ۲۰ هزار بیمار، ۴ هزار و ۹۱۷ نفر برای درمان به خارج از منطقه منتقل شدند. جامعه بین‌المللی به درستی به اتفاقات غزه نگاه می‌کند.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

انتهای پیام/



منبع